۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 966329

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۲۰۱۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا چقدر افزایش داشت؟

به گزارش قدس آنلاین، طلا سومین روز پیاپی افزایش قیمت را پس از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته تجربه می‌کند. تورم در آمریکا بالاتر از سطح هدف فدرال رزرو قرار دارد و شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده هم در ژانویه بیش از حد انتظار افزایش یافته است. بدین ترتیب احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا کاهش یافته که قیمت طلا را بالا می‌برد.
قیمت هر  اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۲۰۱۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۲۳ درصدی به ۲۰۲۸ دلار و ۸۰ سنت رسیده است.

بالا رفتن تورم تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و کاهش نرخ سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به نفع این فلز گرانبها بوده است. نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا که به اوج ۴.۳۳۲ درصد رسیده بود، تا ۴.۲۹۳ درصد پایین آمده است. نرخ سود همیشه یک نسبت عکس با قیمت طلا دارد.
تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو برابر با ۲۵ واحد و در ماه ژوئن صورت بگیرد.
جدیدترین گزارش تورم آمریکا موضع فدرال رزرو را محتاطانه‌تر کرده است. رافائل باستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا اعلام کرد این بانک عجله‌ای برای آسان کردن سیاست‌های پولی خود ندارد و باید صبورتر باشد.
پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۲.۰۴ درصد کاهش به ۲۳ دلار رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۶۲ درصدی ۸۹۷ دلار و ۱۷ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.