رئیس شورای عالی سیاسی یمن، دو کشور آمریکا و انگلیس را به عنوان حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی، در لیست کشورهای متخاصم با یمن قرار دارد.

یمن، آمریکا و انگلیس را در لیست کشورهای متخاصم قرار داد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی المشاط، رییس شورای عالی سیاسی یمن با صدور حکمی ریاستی، آمریکا و انگلیس را در زمره کشورهای متخاصم با یمن قرار داد و خواستار برخورد با آنها طبق اصل «تقابل» شد.

طبق این حکم، واشنگتن و لندن به عنوان دو طرف معاند و متخاصم با صنعا توصیف می‌شوند؛ زیرا از حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند و علاوه بر آن در جنایت نسل‌کشی که توسط اشغالگران علیه مردم فلسطین انجام می‌شود، مشارکت دارند.

در این حکم تاکید شده است که صنعا با واشنگتن و لندن بر اساس اصل تقابل برخورد خواهد کرد و مرکز هماهنگی عملیات بشردوستانه (HOCC) مکلف به انجام اقدامات لازم برای اجرای این حکم است. همچنین دستگاه‌های امنیتی مربوطه هم موظف به مقابله با تحرکات آمریکا و انگلیس در یمن هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرده بود که تحریم‌های آمریکا علیه جنبش انصارالله وارد مرحله اجرایی می‌شود.

«محمد عبدالسلام» رییس هیات مذاکره‌کننده صنعا در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکا گفت: قرار دادن دوباره نام انصارالله در لیست تروریسم توسط واشنگتن نشان دهنده میزان ریاکاری و دورویی آشکار آمریکا است.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد با این تصمیم به یمن آسیب زده و از اسراییل حمایت و این رژیم را برای ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه گستاخ‌تر کند.

حدود یک ماه قبل، بعد از اینکه آمریکا با هیچ روشی نتوانست دولت، ملت و نیروهای مسلح یمن را از حمایت از مردم غزه بازدارد، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا بدون اشاره به جنایت‌های گسترده رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به ویژه علیه مردم مظلوم غزه، در سخنانی اعلام کرد: واشنگتن دوباره حوثی‌های یمن (ارتش ملی یمن) را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.