گروه عربی در سازمان ملل ضمن انتقاد از اقدام نکردن شورای امنیت در خصوص اتفاقات جاری در نوار غزه، حمایت خود را از پیش‌نویس طرح الجزایر برای برقراری آتش‌بس در این منطقه که امروز سه‌شنبه به رای گذاشته خواهد شد، اعلام کرد.

گروه عربی در سازمان ملل: از طرح الجزایر برای برقراری آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، گروه عربی در سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند اقدام نکردن شورای امنیت درباره اتفاقات جاری در نوار غزه را توجیه کند، بر لزوم همسویی تمامی تلاش‌ها برای متوقف کردن کشتار مستمر در این منطقه تاکید کرد.

همچنین این گروه در بیانیه خود تاکید کرد که شرایط انسانی در غزه به دلیل محدودیت‌هایی که مسؤولان رژیم اشغالگر صهیونیستی اعمال می‌کنند، با سرعت رو به وخامت بوده و تاسف‌بار است که شورای امنیت وابسته به سازمان ملل غیرفعال مانده و قادر به محکوم کردن فجایع روزانه‌ای نیست که اشغالگران مرتکب می‌شوند.

به گزارش المیادین، این گروه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد شورای امنیت باید اقدام فوری را در پیش بگیرد چراکه نمی‌تواند گوش‌هایش را روی فراخوان‌های جامعه بین‌الملل و افکار عمومی جهان که خواستار برقراری آتش‌بس هستند، ببندد.

گروه عربی در سازمان ملل درباره احتمال آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح اعلام کرد خطر جدی در منطقه پرجمعیت رفح با ۱.۴ میلیون نفری که در آن اقامت دارند، قابل اغراق نبوده و به منزله نقطه عطف مهمی است که ممکن است پیامدهایی غیرقابل جبران داشته باشد.

بر این اساس گروه یادشده تصریح کرد زمان آن فرارسیده شورای امنیت قاطعانه عمل کرده و قبل از آنکه دیر شود، تصمیم جدی بگیرد چراکه مسؤولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی با آن است.

این گروه در ادامه نیز تاکید کرد پیش‌نویسی که الجزایر به شورای امنیت ارائه کرده، با اولویت‌های آن و جامعه بین‌الملل در خصوص برقراری آتش‌بس، تعیین محدوده لازم برای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و نیز مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها همخوانی داشته و می‌تواند به جای به خطر انداختن مسیر موازی که مصر، قطر و آمریکا برای آن میانجی کردند، آن را تقویت کند.

گروه عربی در سازمان ملل ضمن تاکید بر حمایت جدی خود از پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر، تمامی اعضای شورای امنیت را تشویق کرد که به آن رای مثبت دهند.

طبق اعلام وزارت خارجه الجزایر، رای‌گیری برای پیش‌نویس برقراری آتش‌بس در غزه امروز سه‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی و ۱۷ به وقت قدس شریف خواهد بود.

در پیش‌نویسی که الجزایر ارائه کرده، ضمن درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه و توقف تمامی موارد خصمانه نقض حقوق غیرنظامیان فلسطینی، با طرح کوچاندن اجباری آنها مخالفت شده و تضمین ارسال مستمر کمک‌های بشردوستانه به این منطقه خواسته شد.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به پیش‌نویس الجزایر گفت: اگر پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه به شکل فعلی به رای گذاشته شود، از طرف ما تایید نخواهد شد.

از هفتم اکتبر که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد، تمام تلاش‌های قبلی شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در این منطقه بی‌نتیجه ماندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.