منبع ۲۰۰ متر مکعبی تأمین آب حیات وحش منطقه حفاظت شده «پروند» سبزوار، کریدور و زیستگاه یوز پلنگ آسیایی بهره‌برداری شد.

تامین آب حیات‌وحش در «پروند» سبزوار، زیستگاه یوز پلنگ آسیایی فراهم شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، مهدی اله پور روز سه شنبه در سفر به شهرستان سبزوار در حاشیه افتتاح این طرح اظهار کرد: خشکسالی‌های اخیر آسیب ها و تهدیدات زیادی را برای حیات وحش و تنوع زیستی استان بوجود آورده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن بازدید از منطقه حفاظت شده پروند و پاسگاه محیط بانی منطقه و دیدار صمیمی با محیط بانان این پاسگاه، اظهار کرد: در این راستا پیگیری ها و اقدامات بسیاری برای عبور از شرایط بحرانی انجام شده است.

وی بیان کرد: آبرسانی، تعمیر آبشخورها و ایجاد منابع بتنی برای عبور از خشکسالی در حال حاضر در استان در حال انجام است، که افتتاح این منبع آب در شهرستان سبزوار و در قلب منطقه حفاظت شده پروند با رویکرد تأمین آب در شرایط خشکسالی برای وحوش و با استفاده از روش سطوح آبگیر باران انجام شده است.

اله پور افزود: منطقه حفاظت شده پروند همجوار با پناهگاه حیات وحش توران است که بارها حضور گونه ارزشمند یوزپلنگ در آن گزارش شده و توسط بومیان منطقه مشاهده شده و یکی از کریدورها و زیستگاه های بینابینی ارزشمند گونه یوزپلنگ است که با تأمین آب و ارتقاء امنیت زیستگاهی در این منطقه، در تلاشیم تا شرایط حضور این گونه را در منطقه فراهم آوریم.

دیدار با محیط بان جانباز ابراهیم ابارشی (همرزم شهید محیط بان رضا صادقی) از برنامه های سفر مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در سفر به شهرستان سبزوار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.