۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 966645

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش و ۸۲ دلار و ۶۸ سنت رسید.

برنت ۸۲ دلار و ۶۸ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در شرایطی در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه افزایش یافته که سرمایه‌گذاران در حال بررسی نگرانی‌های مربوط به کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ دنیا، حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ و همچنین کمرنگ شدن دورنمای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۱ درصد افزایش و ۸۲ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۹ درصد افزایش ۷۷ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب ۱.۵ و ۱.۴ درصد در روز سه‌شنبه کاهش قیمت داشتند.

واشنگتن در روز گذشته دوباره پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس در غزه را وتو کرد. آمریکا در عوض اصرار دارد شورای امنیت صدور این قطع‌نامه را مشروط به آزادسازی گروگان‌های رژیم صهیونیستی توسط حماس کند.

حمله یمن به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب همچنان باعث نگرانی در مورد جریان تجارت در این آبراه حیاتی می‌شود. یمن از روز جمعه حداقل چهار کشتی را در این منطقه مورد هدف قرار داده است.

در این بین روسیه که قول داده بود ۵۰۰ هزار بشکه در روز از تولید خود را طبق قرارداد اوپک پلاس پایین بیاورد، در روز سه‌شنبه اعلام کرد به سهمیه کامل خود در این ائتلاف در فوریه علی رغم کاهش پالایش نفت پایبند خواهد بود.

وزیر انرژی روسیه گفت فعالیت پالایشگاهی در این کشور ۷ درصد از آغاز سال جاری میلادی کاهش یافته است.

نگرانی در مورد به تعویق دادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بر دورنمای تقاضا برای نفت تاثیر گذاشته است. گزارش تورم بالاتر از حد انتظار در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و حالا اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند این اتفاق در ماه ژوئن صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.