مدیر امور اراضی لرستان گفت: ۳ هزار هکتار از اراضی مستثنیات که قابلیت کشت و کار ندارند به اراضی ملی برگردانده شده است.

برگردانده شدن ۳ هزار هکتار از اراضی ملی لرستان

به گزارش قدس آنلاین، بهرام میر دریکوند امروز، دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی اجرای صحیح طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی زراعی و باغ‌ها در لرستان است.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح می‌توان افزایش عملکرد در واحد سطح افزایش عملکرد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و مدیریت صحیح را به حد اعلا رساند.

این مسئول گفت: اجرای پروژه کاداستر اراضی کشاورزی یکی از عواملی است که می‌تواند یکپارچه‌سازی را به حد انتظار رساند و با اجرای این پروژه می‌توانیم اعمال مدیریت صحیح‌تری بر اراضی کشاورزی داشته باشیم که در نتیجه منجر کاهش هزینه در واحد سطح، تثبیت و شناسنامه‌دار کردن املاک کشاورزان و نظارت دقیق‌تر  بر اراضی کشاورزی باشد که البته لازمه این کار می‌تواند اجرای پروژه رفع تداخلات باشد.

مدیر امور اراضی لرستان بیان کرد: تا به امروز در سطح یک هزار و ۳۱ پلاک به مساحت کل یک میلیون و ۴۱۰ هزار هکتار پروژه رفع تداخلات استان انجام شده که در نتیجه کمیسیون رفع تداخلات استان بیش از ۴۳ هزار و ۴۳۶ هکتار رفع تداخل و تعیین تکلیف شده است.

میردریکوند ادامه داد : ۳ هزار هکتار از اراضی مستثنیات که قابلیت کشت و کار ندارند به اراضی ملی برگردانده و بیش از ۳۹۶ هزار هکتار به عنوان غیر ملی تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین آمار در حوزه امور اراضی در دولت سیزدهم بوده است، اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد کل آمار استان در سال ۱۴۰۲ انجام شده و با برنامه‌ریزی لازم حداکثر تا نیمه اول سال ۱۴۰۳  مابقی به سرانجام خواهد رسید.

مدیر امور اراضی لرستان گفت : خوشبختانه در حوزه رومشکان به عنوان اولین شهرستان توانسته‌ایم تمام پلاک‌های دارای تداخل و بحث اختلاف بین دولت و کشاورزان را به سرانجام برسانیم .

وی ابا بیان اینکه سال جاری ۳۱۰ هکتار از اراضی در سه منطقه حاشیه رودخانه سیمره ی یکپارچه سازی شده است، گفت: کشاورزان هم استانی در صورت اجرای این طرح می‌توانند از مشوق‌هایی نظیر  اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، احداث جاده بین مزارع، کاهش درصد نرخ بیمه محصولات کشاورزی، تخصیص نهاده های زراعی، اعطای تسهیلات کم بازده و... و. بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.