در حالی که نوروز سال‌های گذشته امکان سفر به عتبات با قطار وجود نداشت، از امروز ۸ اسفند زائران می‌توانند بلیت قطار ترکیبی تهران کربلا را برای نوروز ۱۴۰۳ تهیه کنند.

عرضه بلیت قطار تهران کربلا برای نوروز ۱۴۰۳ آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، «پرواز عتبات که گران است، توان نشستن طولانی در اتوبوس هم ندارم. چگونه می‌توانم در نوروز کربلا باشم؟» این را متقاضی ۸۰ ساله زیارت عتبات رضا گلشنی می‌گوید.عرضه بلیت قطار تهران کربلا برای نوروز ۱۴۰۳ از امروز سه‌شنبه ۸ اسفند آغاز شد. مدیر دفتر کردشگری علی حقی می‌گوید که «این قطار فقط شنبه‌ها حرکت می‌کند.» این در حالی است که بسیاری از زائران متقاضی تشرف به عتبات در روزهای پایانی هفته به ویژه شب جمعه شب زیارتی امام حسین علیه‌السلام هستند.

سفر زیارتی به عتبات در ایام نوروز افزایش می‌یابد؛ به طوری که در برخی سال‌ها بیش از ۱۰۰ هزار ظرفیت برای این ایام درنظر گرفته می‌شد. البته قطار تهران کربلا برای نخستین‌بار است که در ایام نوروز به زائران عتبات خدمات‌رسانی می‌کند. قیمت بلیت قطار تهران کربلا در ماه‌های گذشته با تخفیف از یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد. اکنون بلیت تهران کربلا تا ۱۱ فروردین از یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است. در حالی که قیمت بلیت پرواز تهران نجف حدود ۵ میلیون تومان خواهد شد؛ یعنی متوسط بیش از ۳۰۰ درصد گران‌تر از بلیت قطار! برخی از دفاتر زیارتی هم‌ کاروان با قطار راه‌اندازی کرده‌اند. مدیر کاروان عتبات محمود امیدی می‌گوید که «بهتر است زائران به صورت دسته جمعی با قطار راهی عتبات شوند.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.