مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی را غیرقابل قبول دانست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: کشتار مردم غزه غیرقابل قبول است

 «جوزپ بورل» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: کشتار دوباره گروهی از مردم مستاصل غزه، در زمانی که منتظر کمک های بشردوستانه بودند مرا بار دیگر شوکه کرد. چنین کشتارهایی غیرقابل قبول هستند.

ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند.

مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر حمله رژیم اشغالگر به کاروان کمک رسانی کشته شدند و به این ترتیب، تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول پنج ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

در پاسخ به بیش از هفت دهه جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.