فوتبالیست مشهدی گفت: تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران همیشه جزو مدعیان قهرمانی دنیا بوده و هست.

تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران همیشه جزو مدعیان قهرمانی دنیا است

به گزارش قدس خراسان، ۱۹ سال بیشتر نداشت که برای نخستین بار با همراهی و همکاری چند نفر از دوستانش رشته فوتبال هفت نفره را در خراسان رضوی پایه‌گذاری کرد.

تا پیش از آن، نه او و نه بقیه هم‌تیمی‌هایش در مشهد از فوتبال هفت نفره شناخت چندانی نداشتند؛ اما با جان گرفتن این رشته، به تدریج زمینه برای حضور در میادین کشوری نیز فراهم شد. تیم فوتبال خراسان رضوی با حضور هادی خوش‌اقبال و بقیه بازیکنانی که دور هم جمع شده بودند، خیلی زود میان مدعیان رقابت‌های قهرمانی کشور حرف‌های زیادی برای گفتن پیدا کرد و برای رسیدن به سکو می‌جنگید. با این تفاسیر اما کادر فنی اقبال چندانی به حضور هادی خوش‌اقبال در ترکیب تیمی نشان نمی‌داد. با اینکه از سال ۹۵ همیشه در فهرست دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بود؛ ولی در آخرین لحظات، نامش از فهرست نهایی حذف می‌شد! کادر فنی تیم ملی که تغییر می‌کند، شانس با هادی خوش‌اقبال یار می‌شود. وقتی سرمربی جدید به بازیکنان مدنظرش فراخوان می‌دهد، نام این فوتبالیست مشهدی نیز در فهرست او دیده می‌شود همانند دوره‌های گذشته؛ اما این بار گویا داستان برای خوش‌اقبال فرق می‌کند و اقبال، روی خوشش را به او نشان می‌دهد. وقتی فهرست نهایی تیم ملی فوتبال هفت نفره با حضور علی رعدی سرمربی جدید برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اعلام می‌شود، نام هادی خوش‌اقبال هم در فهرست وجود دارد. تیم ملی آبان گذشته در استرالیا برابر مدعیان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه صف‌آرایی می‌کند و هادی خوش‌اقبال در کنار سایر هم‌تیمی‌هایش جام قهرمانی فوتبال هفت نفره آسیا و اقیانوسیه را بالای سر می‌برد. نخستین حضور در ترکیب تیم ملی با مدال طلا و قهرمانی آسیا برای او همراه می‌شود و سهمیه حضور در مسابقات جهانی نیز بدست می‌آید؛ اتفاقی که فرصت مناسبی برای تکرار قهرمانی تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران را این بار در میدان جهانی فراهم آورده است.

چه اتفاقی افتاد که از فوتبال هفت نفره سر در آوردی؟

سال ۱۳۸۳ که به توصیه برخی از دوستانم قرار شد در این رشته فعالیت کنم، در خراسان رضوی اصلاً ورزشی به عنوان فوتبال هفت نفره وجود نداشت. یکی دو سال طول کشید تا من و آقای کافی و بقیه دوستانمان گشتیم، کم‌کم بچه‌های بااستعداد را آوردیم و یک تیم تشکیل دادیم تا اینکه از سال ۱۳۸۵ تیم مشهد وارد رقابت‌های قهرمانی کشور شد. از آن سال هم با وجود اینکه تیمی نوپا بودیم؛ اما توانستیم خودمان را خیلی خوب در مسابقات کشور نشان دهیم و در این سال‌ها همواره در جمع تیم‌های مدعی قرار داشتیم.

با اینکه در این سال‌ها در فهرست اولیه تیم ملی بودی؛ اما تا همین امسال فرصت حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را بدست نیاوردی. دلیلش چه بود؟

بله دقیقاً همین طور است. من از سال ۹۵ همیشه جزو دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی بودم؛ اما متأسفانه در همه این سال‌ها هیچ وقت فرصت حضور در ترکیب نهایی به من داده نشد تا اینکه کادر فنی تیم ملی تغییر کرد و سیاست‌ها عوض شد. آقای رعدی در ابتدای سال من را به تیم ملی فوتبال هفت نفره دعوت کرد و پس از آن با اعتمادی که به عملکردم پیدا کرده بود، اسمم را در فهرست نهایی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه قرار داد که در آنجا به همراه سایر هم‌تیمی‌هایم به عنوان ارزشمند قهرمانی دست یافتیم و جام را بالای سر بردیم.

با این تفاسیر در این سال‌ها فرصت‌های زیادی برای درخشش در میادین مختلف از شما گرفته شد؟

بله. اگر کادر فنی تیم ملی در دوره گذشته به من اعتماد می‌کرد، در حال حاضر به جز عنوان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، عناوین مختلف دیگری را هم می‌توانستم در کارنامه‌ام داشته باشم. با وجود این باز هم خدا را شکر می‌کنم و باید از رئیس انجمن آقای مقدسی، سرپرست تیم آقای دکتر نفرزاده، سرمربی تیم ملی آقای رعدی، مربی تیم ملی آقای طارمی و پزشک تیم آقای دکتر سلیمانی که انقلابی در فوتبال هفت نفره ایجاد کردند و موجب شدند بازیکنانی مثل من و سایرین دیده شویم و به حقمان برسیم، تشکر کنم. 

برایمان از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بگو.

این مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و تقریباً تمامی مدعیان حضور داشتند هر چند با سطحی که تیم ما دارد، خیلی از حریفان در آسیا حرفی برای گفتن در برابر ما ندارند. با این شرایط ما در استرالیا توانستیم هم قهرمان شویم و هم به جام‌ جهانی برسیم. نکته جالب برایمان این بود که در ملبورن هم برای ما هوادار آمده بود و از این بابت شگفت‌زده شدیم و در فینال توانستیم ۲ بر صفر استرالیای میزبان را ببریم و قهرمان شویم.

حالا پس از قهرمانی در آسیا باید برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده شوی؟

حضور در این مسابقات برایم خیلی خوشایند است و تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت تا در این رقابت‌ها حضور پیدا کنم و بتوانم در اسپانیا برای قهرمانی تیم ملی کشورم بهترین عملکرد را داشته باشم.

فکر می‌کنی تیم ملی می‌تواند در اسپانیا قهرمان جهان شود؟

تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران همیشه جزو مدعیان قهرمانی دنیا بوده و هست. به همین دلیل فکر می‌کنم مسابقات قهرمانی جهان می‌تواند برای ما با اتفاق‌های خوبی همراه شود و این توانایی را داریم که بتوانیم قهرمان جهان شویم.

اوضاع در مشهد برای فوتبال هفت نفره و شما چگونه است؟

ما تیم خوبی داریم که کاملاً سالم و جوانمردانه وارد مسابقات می‌شود در حالی که شاید برخی تیم‌ها رعایت و دقت اخلاقی لازم را در به کارگیری بازیکنان سالم در ترکیب تیم‌هایشان نداشته باشند. این امر مسئله مهمی در مسابقات فوتبال هفت نفره که مخصوص توان‌یابان است، به شمار می‌رود. در مورد بخش دوم پرسشتان باید بگویم با اینکه از سوی هیئت جانبازان و توان‌یابان و اداره بهزیستی حمایت‌های خوبی از من می‌شود؛ ولی متأسفانه هنوز از طریق اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اقدامی در راستای حمایت و تشویق من و سایرین صورت نگرفته است. هفته گذشته که مراسم تجلیل از ورزشکاران برگزار شد، با اینکه از بازیکنان بسکتبالیست که چهارم آسیا شده بودند، تجلیل شد، هیچ توجهی به من نکردند و حتی به این مراسم دعوت نشدم.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.