مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در چند روز اخیر بر اساس تصمیمات ملی شروع و در نتیجه آلودگی هوای اصفهان تشدید شده است.

چرایی افزایش آلودگی هوای اصفهان‌/ مدیریت بحران: نیروگاه شهید منتظری همچنان مازوت می‌سوزاند

به گزارش قدس آنلاین، منصور شیشه فروش ‌در پاسخ به چرایی افزایش آلودگی هوای اصفهان طی روزهای اخیر اظهار داشت: متاسفانه بعد از اینکه در کشور شرایط افت دما پیش آمد، وزارت نیرو و نفت تصمیم گرفت نیروگاه شهید منتظری اصفهان مازوت بسوزاند.

وی ادامه داد: پاییز امسال برای عدم مازوت سوزی در اصفهان مقاومت شد اما وزارت نفت و نیرو بر اساس یک تصمیم ملی به دلیل شدت کاهش دما در مناطق شمال کشور و تامین گاز خانگی تصمیم گرفتند که در نیروگاه شهید منتظری به طور موقت مازوت مصرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان تاکید دارد که شرکت ملی گاز و وزارت نفت با توجه به شرایط خاص آلودگی هوای اصفهان به گونه ای برنامه ریزی کنند که تامین گاز نیروگاه شهید منتظری در اولویت قرار بگیرد و اصفهان مجبور به مازوت سوزی نباشد.

وی گفت: به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ابلاغ شده است که با پیگیری های لازم در مراجع ملی و با تشریح شرایط خاص آلودگی هوای اصفهان مانع ادامه مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: از اوایل اسفندماه جاری نیروگاه شهید منتظری اقدام به مازوت سوزی کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.