دونالد ترامپ در واکنش به سخنرانی سالیانه جو بایدن در کنگره گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه‌ای، به ایالات متحده بی‌احترامی کرد.

واکنش ترامپ به سخنرانی بایدن: بدترین سخنرانی تاریخ!

 دونالد ترامپ، نامزد پیشرو جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امسال درباره سخنرانی بایدن در کنگره، از طریق شبکه اجتماعی خودش Truth Social گفت: آنها واقعا دیر کردند. این خیلی بی احترامی به کشور ماست!

رئیس جمهور سابق آمریکا که هم‌زمان با سخنرانی بایدن در کنگره اظهاراتش را منتشر می‌کرد، بایدن را پیرمردی بیمار با سرفه‌های شدید توصیف کرد که برای اینکه بتواند برای ایراد سخنرانی روز پای خود بایستد از مواد مخدر استفاده می‌کند.

ترامپ پنجشنبه شب نوشت: در حالی که او آماده می‌شود دوباره به دست راستش سرفه کند، رسانه‌های اخبار جعلی سعی می‌کنند این صحنه را پوشش ندهند.

ترامپ هم‌چنین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هیچ احترامی برای جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا قائل نیست.

ترامپ که هم‌زمان با سخنرانی بایدن نظراتش را در شبکه اجتماعی‌اش منتشر می‌کرد، گفت: پوتین فقط برای این به اوکراین حمله کرد که برای بایدن احترامی قائل نیست.

ترامپ ابراز اطمینان کرد که چنین وضعیتی در دولت او اتفاق نخواهد افتاد و او در نوامبر دوباره انتخاب می‌شود: و برای چهار سال، این اتفاق نیفتاد!

ترامپ هم‌چنین گفت که او تنها دلیلی است که ناتو را قوی‌تر کرده است.

جو بایدن در سخنرانی خود از سلف خود انتقاد کرد که اخیرا گفته است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند با هر کشور ناتو که سهم عادلانه‌ای به ائتلاف نمی‌دهد هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.

ترامپ از طریق تروث سوشال درباره اظهارات بایدن گفت: «نه، من گفتم ناتو باید صورت‌حساب‌هایش را بپردازد و اگر صورت‌حساب‌هایش را نپردازد، ما از شما محافظت نمی‌کنیم. در زمان روسای جمهور دیگر، ناتو شکست خورده بود.»

ترامپ همچنین گفت که ناتو تنها پس از آن قوی شد که سایر کشورهای عضو را وادار کرد تا سهم خود را به این ائتلاف افزایش دهند.

او افزود: ناتو متخلف بود و ایالات متحده همه هزینه‌های آنها را پرداخت می‌کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا هم‌چنین گفت که تورم در دولت بایدن آمریکا را می‌کشد.

این در حالی است که بایدن در سخنرانی‌اش ابراز اطمینان کرد که وضعیت تورم در ایالات متحده در حال بهبود است: «دستمزدها همچنان بالا می‌رود و تورم همچنان پایین می‌آید!» رئیس جمهور با اشاره به اینکه نرخ تورم در آمریکا از ۹ درصد به ۳ درصد کاهش یافته است، گفت: این پایین‌ترین نرخ در جهان است.

دونالد ترامپ هم‌چنین در حالی که بایدن درباره اوضاع منطقه در غرب آسیا سخن می‌گفت، نوشت: جو بایدن، دلیل انفجار اوضاع در خاورمیانه است. او دلیل منفجر شدن خاورمیانه است!

ترامپ نوشت: «بایدن ایران را ثروتمند کرد که باعث ایجاد مشکلاتی در کل منطقه شد!» وی خاطرنشان کرد که دولت او اوضاع با ایران را کنترل می‌کرد.

او هم‌چنین گفت، سیاست‌های ایالات متحده در مورد مبارزه با تغییرات آب و هوایی، که یکی از ستون‌های اصلی دستور کار دولت بایدن است، چیزی بیش از یک «ترفند اعتماد» یا «کلاهبرداری» نیست که «اقتصاد ایالات متحده را نابود می‌کند و ایالات متحده را به مایه خنده جهان تبدیل می‌کند.»

ترامپ نوشت: کشورهای دیگر به حماقت ما در مورد اقلیم می‌خندند.

وی کل موضوع تغییرات آب و هوایی جهانی و تغییر اقتصاد به منابع انرژی تجدیدپذیر را به عنوان یک «کلاهبرداری سبز» یا «ترفند اعتماد» گسترده توصیف کرد.

ترامپ گفت: «کلاهبرداری جدید سبز در حال نابودی اقتصاد و کشور ما است.» ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود، توسعه گسترده استفاده از ذخایر نفت و گاز طبیعی ایالات متحده را تشویق کرد که مخصوصا به دلیل تکنیک‌های کاربرد آن به طور گسترده توسط طرفداران محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که سخنرانی جو بایدن در کنگره، «خشمگین‌ترین» و «بدترین» سخنرانی «وضعیت کشور» بود که تاکنون در تاریخ ایالات متحده انجام شده است.

ترامپ هم‌چنین گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد حقوق مالکان سلاح را برای داشتن اسلحه در آمریکا سلب کند و متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده را زیر پا بگذارد.

ترامپ در شبکه اجتماعی Truth Social نوشت: «به خاطر داشته باشید که وقتی به پای صندوق‌های رأی می‌روید، اگر من انتخاب نشوم، اسلحه‌های شما همراه با آزادی شما از بین رفته است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.