مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: طی چند وقت اخیر، ۵۵ خط در مناطق غربی شهر که برای بخش خصوصی جذابیتی نداشت و غیرفعال شده بود، با دستور شخص شهردار راه اندازی مجدد شده است.

احیا شدن ۵۵ خط غیرفعال اتوبوسرانی در غرب پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی علیزاده روز شنبه در این خصوص افزود: این ۵۵ خط غیرفعال در منطقه غرب پایتخت، نوسازی و با بکارگیری ۱۶۶ دستگاه اتوبوس نو خریداری شده از شرکت های عقاب و اسنا در خدمت شهروندان قرار گرفته است.

علیزاده این را هم گفت که قرارداد خرید ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی ابتدای امسال منعقد شد که البته بخشی به تعهدات ضعیف عمل کردند و بخشی دیگر به دلیل نبود ظرفیت لازم فسخ شد؛ از سوی دیگر نیز در سفرهای اخیر شهردار تهران به کشور چین، قرارداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نهایی شده است که سال آینده این اتوبوس ها وارد شهر تهران خواهند شد.

علیزاده گفت: با توجه به اهمیت حوزه حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری، سال آینده هم بودجه قابل توجه ۴۵ درصدی مانند امسال برای این حوزه در نظر گرفته شده است و این نشان دهنده آن است که سال پر رونقی در حوزه حمل و نقل خواهیم داشت؛ اتوبوس های برقی مدنظر پس از انجام تست های فنی توسط کمیته فنی شرکت واحد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وزارت کشور وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در حوزه بازسازی ناوگان هم اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: قراردادهای بازسازی رشد سه برابری نسبت به سال های گذشته داشته است و از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرارداد بستیم و تاکنون ۴۰۰ دستگاه آن بازسازی و برای تمایز، آن ها با سایر اتوبوس ها با رنگ های جدید به خطوط اضافه شدند.

علیزاده یادآور شد: البته می دانیم تعداد اتوبوس کافی نیست ولی در این زمینه نیز تلاش می کنیم در سال جدید به عملیات بازسازی اتوبوس ها هم سرعت بدهیم تا برای شهروندان مشهود باشد.

نظافت روزانه اتوبوس های تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در خصوص نظافت اتوبوس ها نیز گفت: نظافت ناوگان طبق برنامه زمانبندی مستمر و به طور هر روزه انجام می شود اما از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده مورد خاص، شماره اتوبوس را به سامانه ۱۳۷ پلاس اعلام تا برای رسیدگی اقدام شود.

علیزاده اضافه کرد: در ناوگان بخش خصوصی هم نظارت مستمر انجام می شود البته که در این بخش میزان فرسودگی بیشتر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.