عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ایجاد کارگروه  تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد.

سازوکار تولید بار اول؛ رهیافتی برای بازارسازی محصولات دانش بنیان در صنعت

غلامرضا شریعتی اندراتی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم و مناقصات طولانی مدت در این بخش،گفت: یکی از مشکلات شرکت های دانش بنیان، فروش محصولات انها به دستگاه های دولتی است که مشمول تشریفات و مناقصات طولانی مدت می شود.

وی افزود: متاسفانه ما در این بخش، قوانین محدود کننده ای داریم که این شرکت ها نمی توانند وارد فرآیند فروش کالاهای خود شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما همانطور که در مبحث قانون جهش تولید دانش بنیان حمایت هایی را از  تولید این شرکت ها انجام داده ایم علی القاعده می بایست در بحث فروش محصولات شرکت های دانش بنیان نیز، برای این شرکت ها امتیازاتی را قائل شویم چراکه تولید بار اول این شرکت ها نیاز به حمایت دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: دولت می بایست با برخی قوانین تسهیل کننده و الزام آور کردن این دستور العمل برای دستگاه های اجراییجهت خرید محصولات شرکت های دانش بنیان، در این بخش گام برداشته و کمک رسان باشد.

وی بیان کرد: دولت باید به شکل گیری و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان کمک کرده و در این بخش اقدامات موثری را پیش روی خود قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین ایجاد کارگروه  تولید بار اول با هدف ترک تشریفات و ترک مناقصات می تواند در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان به دستگاه های دولتی موثر بوده و موانع را از پیش روی این شرکت ها بردارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.