روزنامه ولت آلمان در گزارشی اعلام کرد که تنها نیمی از حدود ۶۰۰ موشک تاروس این کشور آماده استفاده هستند.

گزارش روزنامه آلمانی از میزان آمادگی موشک‌های تاروس آلمان

به گزارش قدس آنلاین، در گزارش روزنامه ولت آمده است: آلمان حدود ۶۰۰ موشک تاروس دارد اما تعداد دقیق آنها طبقه‌بندی شده است.

این گزارش می‌افزاید: تنها نیمی از این موشک‌ها پس از نوسازی فنی در سال ۲۰۱۸ آماده استفاده هستند و گواهینامه سایر موشک‌ها منقضی شده است.

از سوی دیگر، تارنمای خبری اسپوتنیک پیشتر متنی از گفت وگوی چهار افسر ارتش آلمان در مورد حمله احتمالی به پل کریمه با موشک‌های دوربرد تاروس را منتشر کرد.

بعد از این افشاگری بود که اولاف شولتس صدراعظم آلمان، احتمال ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین را رد کرد و گفت که دولت این کشور در حال بررسی این مکالمه فاش شده است.

تحویل احتمالی موشک‌های تاروس ساخت آلمان به اوکراین در اوایل ماه مارس باعث رسوایی در برلین شد و افشای مکالمه محرمانه بین فرماندهان ارتش آلمان در مورد استفاده احتمالی از تسلیحات ساخت این کشور علیه زیرساخت‌های روسیه در کریمه، سؤالاتی را در مورد اینکه واقعاً چه کسی در آلمان مسئول است، ایجاد کرد؛ ارتش این کشور یا دولتی که گفته است هیچ برنامه‌ای برای ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین ندارد.

در همین رابطه آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان و رهبر حزب سبز این کشور روز یکشنبه، گفت: با راهکار ارائه شده از سوی دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در مورد ارسال موشک‌های تاروس به لندن، موافق است.

بر اساس این راهکار، آلمان موشک‌های تاروس خود را به انگلیس ارسال می‌کند تا لندن بتواند تعداد بیشتری از موشک‌های طوفان سایه خود را در اختیار اوکراین بگذارد.

گفتنی است؛ رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.