اتحادیه اروپا و پنج کشور دیگر خواستار ایجاد گذرگاه‌های بیشتر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین در نوار غزه شدند.

اتحادیه اروپا و پنج کشور دیگر خواستار ایجاد گذرگاه‌های بیشتر برای کمک به غزه شدند

به گزارش قدس آنلاین، کمیسیون اروپا، قبرس، آمریکا، انگلیس، امارات و قطر چهارشنبه شب در بیانیه مشترکی که در تارنمای اتحادیه اروپا قرار گرفت، با اشاره به دیدار روز سه‌شنبه کمیسیونر مدیریت بحران اروپا و وزرای خارجه پنج کشور دیگر اعلام کردند: این وزرا توافق کردند که به منظور ارائه میزان مناسبی از کمک‌ها، هیچ جایگزین معنادار دیگری برای مسیرهای زمینی در مصر و اردن و مبادی ورودی از اسرائیل به غزه وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است: وزارت بر لزوم ایجاد گذرگاه‌های بیشتر توسط اسرائیل به منظور رسیدن کمک‌های بیشتر به غزه از جمله در شمال این باریکه و کاهش محدودیت‌های گمرکی در راستای تسهیل انتقال بیشتر کمک‌های انسانی نجات‌بخش تاکید کردند.

مقام‌های اروپایی، آمریکایی و عربی همچنین درباره ایجاد گذرگاه دریایی از طریق قبرس به نوار غزه نیز رایزنی کردند.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا جمعه اعلام کرد که اتحادیه اروپا، آمریکا، امارات و قبرس به طور مشترک کریدور دریایی قبرس را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه راه اندازی خواهند کرد.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک ها به این منطقه را نمی دهد. برخی کشورهای عربی و غربی در طول دو هفته اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه بویژه در شمال این منطقه ریخته اند که بسیار اندک و جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست. این درحالی است که فلسطینی ها و حامیان آنها ارسال این کمک های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی و بازگشایی گذرگاههای زمینی نوار غزه تاکید می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.