معاون نماینده دائمی سازمان ملل در نیویورک در گفت‌وگویی بیان کرد که کشورهای سازمان ملل از جنگ اوکراین و تلاش‌های رئیس‌جمهور این کشور برای فراموش نشدن این جنگ خسته‌ شده‌اند.

دیپلمات روس: جهان از زلنسکی خسته شده‌ است

به گزارش قدس آنلاین، «دمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت که دیپلمات‌های سراسر جهان در سازمان ملل بیش از پیش از اوکراین و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور آن خسته شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که پولیانسکی در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت، «جهان تا حد زیادی از زلنسکی و رژیم او خسته شده است. این خستگی در سازمان ملل مشهود است.»

او افزود که اوکراین نیز متوجه این موضوع است و خود را «ناامیدانه» به جهان یادآوری می‌کند و تلاش می‌کند فراموش نشود، به ویژه آن که توجه جهانی به مسائل دیگری معطوف شده است.

این دیپلمات روس همچنین گفت: «در سازمان ملل مشهود است که بیشتر کشورهای جهان جنوب نگران دیگر مسائل هستند و جنگ غزه یکی از آن‌هاست. این تغییر کاملا آشکار و کاملا محسوس است».

پولیانسکی بیان کرد که زلنسکی بیش از پیش با اتخاذ موضع زور و اعمال قدرت نسبت به جنگ اوکراین در عوض تلاش‌های واقعی برای رسیدن به راهکاری برای این بحران، بیش از پیش با جامعه دیپلماتیک بیگانه می‌شود.

جنگ اوکراین که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، به تازگی به سومین سال خود وارد شده است.

مذاکرات صلحی که در ابتدای جنگ میان هیات‌های روس و اوکراینی انجام شد، بی‌نتیجه بوده است. اگرچه، دولت اوکراین تلاش می‌کند برای تایید «فرمول صلح» پیشنهادی زلنسکی، اجلاس صلحی به میزبانی سوییس برگزار کند.

سوییس گفته است این مذاکرات تنها برای بررسی برنامه صلح اوکراین نخواهد بود و با توجه به این که روسیه نیز برنامه صلحی در نظر دارد که مغایر با برنامه کی‌یف است، از مسکو نیز برای شرکت در این مذاکرات دعوت خواهد شد.

با این حال، مسکو بارها گفته است، در صورتی که کی‌یف تصرفات روسیه در اوکراین را از ابتدای جنگ اوکراین به رسمیت بشناسد، برای مشارکت در مذاکرات صلح آمادگی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.