منابع رسانه‌ای صبح امروز از حمله وحشیانه نیروهای ارتش صهیونیستی به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه خبر داده و اعلام کردند در این یورش که هم‌زمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای انجام شد، شماری به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان «الشفاء»

به گزارش قدس آنلاین، در شرایطی که رژیم اشغالگر از زمان آغاز جنگ علیه غزه در ۶ ماه گذشته تاکنون عامدانه همه زیرساخت‌های حیاتی در این منطقه را هدف قرار می‌دهد تا نشانه‌های زندگی برای مردم غزه نابود شود، نیروهای اشغالگر سپیده دم امروز در چارچوب حملات سیستماتیک ارتش صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، حمله وحشیانه‌ای به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه ترتیب دادند و همه کسانی که در آنجا بودند را هدف قرار دادند.

حمله وحشیانه اشغالگران به بیمارستان الشفاء

طبق گزارش‌های رسیده از منابع میدانی، در این حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان الشفاء شماری شهید و زخمی شدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که سپیده دم امروز دوشنبه، نیروهای اشغالگر ارتش صهیونیستی تحت پوشش حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای این ارتش به مجتمع پزشکی الشفاء یورش بردند. این درحالی بود که پهپادهای رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیان در مجاورت بیمارستان آتش گشودند.

بر اساس این گزارش، در اثر حملات ادامه دار نیروهای دشمن به مجتمع پزشکی الشفاء، شماری از افراد حاضر در این بیمارستان به شهادت رسیده و تعداد دیگری هم زخمی شدند و امکان رسیدن به اجساد شهدا که در حیاط‌های بیمارستان به زمین افتاده‌اند وجود ندارد.

هم‌زمان با آن نیروهای اشغالگر درحال تشدید محاصره صدها آواره، بیمار، کادر پزشکی و خبرنگاران در داخل مجتمع پزشکی الشفا هستند؛ جایی که هرکسی حرکت کند در معرض آتش مستقیم قرار می‌گیرد.

روایات جعلی صهیونیست‌ها برای توجیه جنایات علیه بیمارستان‌های غزه

در همین حال وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر به روایات جعلی خود با هدف توجیه حمله وحشیانه به بیمارستان الشفاء ادامه می‌دهد اعلام کرد که ما رژیم اشغالگر را مسئول جان تیم‌های پزشکی و بیماران و آوارگانِ حاضر در بیمارستان الشفاء می‌دانیم. آنچه که نظامیان دشمن انجام می‌دهند نقض فاحش قوانین بین‌المللی و توافق ژنو است.

این وزارتخانه تاکید کرد که اشغالگران همچنان از روایات ساختگی خود برای فریب دادن جهان و با هدف توجیه حملات وحشیانه خود استفاده می‌کنند. هدف نظامیان ارتش صهیونیستی از حمله به مجتمع پزشکی الشفاء و سایر بیمارستان‌ها، ادامه تخریب و نابودی سیستم بهداشتی در شمال نوار غزه بوده و از جامعه جهانی می‌خواهیم تا مقابل این تجاوزات غیرقابل قبول اشغالگران به بیمارستان‌های غزه موضع جدی اتخاذ کنند.

از سوی دیگر دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه هم از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا برای توقف حملات سیستماتیک صهیونیست‌ها به بخش بهداشت غزه اقدام فوری کنند.

این نهاد دولتی در غزه، یورش ارتش اشغالگر به بیمارستان الشفاء با تانک، پهپاد و سلاح و تیراندازی در داخل آن را محکوم و تاکید کرد که این یک جنایت جنگی بوده و بیانگر قصد عمدی اشغالگران برای نابودی بخش بهداشت غزه و تخریب بیمارستان‌های آن است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه، رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی را مسئول کامل جان تیم‌های پزشکی و مجروحان و بیماران و آوارگان در بیمارستان الشفاء دانسته و از همه سازمان‌های بین‌المللی و همه کشورهای آزاده جهان خواست تا برای مهار توحش صهیونیست‌ها و توقف جنگ نسل کشی که علیه غزه به راه انداخته‌اند، مداخله فوری کنند.

بیمارستان الشفاء بزرگترین مجتمع پزشکی در غزه است که از روز اول تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه، مورد هدف عامدانه ارتش اشغالگر قرار گرفت.

بهانه اشغالگران برای توجیه این جنایات خود در بیمارستان الشفاء «وجود تونل‌های مقاومت در بیمارستان و استفاده نظامی نیروهای مقاومت» از این بیمارستان بود ؛ ادعایی که حتی سازمان‌های بین‌المللی نیز آن را رد کردند و مقاومت فلسطین و دولت غزه بارها درخواست انجام تحقیقات بین‌المللی درباره بیمارستان‌ها را داده‌اند تا دروغ اشغالگران افشا شود.

همچنین در شرایطی که غرب و آمریکا و رسانه‌های آنها همچنان برای سرپوش گذاشتن بر توحش صهیونیست‌ها در غزه تلاش می‌کنند، رژیم اشغالگر سعی دارد علاوه بر توجیه جنایات خود ضد غیرنظامیان، یک پیروزی خیالی نیز از خود به نمایش گذاشته و ادعا کند که توانست مرکز فرماندهی حماس را که در تونلی زیر مجتمع پزشکی الشفاء بود نابود کند.

از سوی دیگر روشن است که رژیم صهیونیستی با هدف تحت فشار قرار دادن فلسطینی‌ها به ترک غزه و نسل‌کشی آنها تلاش می‌کند بیشترین آسیب ممکن را به غیرنظامیان غزه وارد کند و این رویکرد اشغالگران را در بمباران همه بیمارستان‌ها و مدارس و دفاتر امدادی مختلف و پناهگاه‌ها و .... می‌بینیم.

طبق آمار وزارت بهداشت غزه از زمان آغاز تجاوزات اشغالگران به این منطقه در ماه اکتبر تاکنون ۳۲ بیمارستان کاملا از خدمت خارج شده‌اند ،۵۳ مرکز بهداشتی از کار افتاده و ۱۵۵ موسسه بهداشتی مورد هدف قرار گرفته است و ۳۶۴ نفر از اعضای تیم‌های پزشکی به شهادت رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.