مدیر کل  ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی در آستانه نوروز ۱۴۰۳ گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور پایداری شبکه ارتباطی استان در تعطیلات نوروز را تشریح کرد.

پایداری شبکه ارتباطی خراسان رضوی در تعطیلات نوروز

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، علی دلگیر ضمن تبریک آغاز سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران اظهار کرد: به منظور استقبال شایسته از میهمانان امام رئوف و ایجاد پایداری در شبکه ارتباطی حرم، سایت های مخابراتی ۴G و ۵G در (سردرب نواب،ایوان ساعت، نقاره خانه، مسجد گوهرشاد، رواق های زیرسطحی دارالحجه، دارالمرحمه، داراشفا و ...) نصب گردید و یک سایت سیار نیز توسط اپراتور همراه اول در حرم مطهر مستقر گردیده تا از هرگونه افت کیفی در شبکه جلوگیری شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی در ادامه افزود: اتصال تمامی سایت های مخابراتی محدوده حرم مطهر رضوی به فیبر نوری به منظور افزایش کیفیت شبکه، بهینه‌سازی و توسعه سایت های محدوده حرم در قالب کارگروه خدمات سفر در استان و پایش میدانی وضعیت پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه ( شامل صوت و اینترنت) در صحن های حرم منور، از اهم اقدامات انجام شده در راستای میزبانی شایسته از عاشقان علی ابن موسی الرضا علیه السلام است.

وی بیان کرد: در این مدت، ۲۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

دلگیر خاطر نشان کرد: افزایش میزان دسترسی کل روستاهای بالای بیست خانوار استان به سرویس اینترنت پرسرعت به میزان ۸۹ درصد و دسترسی همه روستاهای بالای بیست خانوار استان به سرویس مکالمه به میزان ۹۶ درصد از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور پایداری شبکه ارتباطی در  تمام مناطق استان خراسان رضوی بوده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در پایان، اجرای طرح دسترسی منازل و کسب و کارها به اینترنت پهن باند ثابت و اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در قالب پروژه FTTX در مناطق مختلف مشهد و دیگر شهرهای پرجمعیت استان را از مهمترین پروژه های ارتباطی استان دانسته و افزود: راه‌اندازی پروژه قطب مرکز داده شهید میری شمال شرق کشور و نیز توسعه شبکه دسترسی و انتقال در استان از دیگر فعالیت های مهم صورت گرفته به منظور ایجاد جو پایدار ارتباطی در خراسان رضوی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.