رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: در طرح نوروزی امسال گروه‌های بیماری‌ها، مادر و کودک، بلایا، سلامت محیط و کار، پشتیبانی، توسعه شبکه و مراکز، مشاوره ازدواج و غیره فعال هستند.

مراقبت از ۲۹ هزار و ۶۹۶ مادر باردار از ابتدای طرح سلامت نوروزی

زهرا نهبندانی اظهار کرد: بیشترین فعالیت ما با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام  معظم رهبری، مصوبه مجلس شورای اسلامی و برنامه‌های اجرایی دولت سیزدهم در حوزه جوانی و افزایش جمعیت در حوزه مادران باردار بوده و از ۱۵‌ تا ۲۹ اسفند ماه سال گذشته ۲۹ هزار و ۶۹۶ مادر باردار مراقبت شدند که ۲۳۲ مورد آن در آخرین روز سال قبل بود و با وجود حجم بالای مراجعات در این حوزه به خصوص در موارد پرخطر خوشبختانه حتی یک مورد فوت مادر باردار هم نداشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حیوان گزیدگی و سالک مراکز مشهد و شهرستان‌ها فعالیت شبانه‌روزی دارند، خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح سلامت نورزی سال جاری تاکنون ۸۳۵ مورد حیوان گزیدگی داشتیم؛ همچنین در طول همین مدت ۸۹۲ مورد نمونه‌گیری از موارد مشکوک داشتیم.

نهبندانی اضافه کرد: همچنین فعالیت مراقبت مرزی در مرزهای ورودی زمینی و هوایی هم به‌صورت ۲۴ ساعته بوده و تاکنون ۷۰ هزار و ۶۹۸ نفر وارد مشهد شدند که ۴۳۲۰ نفر در روز آخر سال بوده است و بیشترین تعداد آنها از مرز دوغارون وارد شده‌اند.

رئیس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت خراسان رضوی تصریح کرد: برای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ افزایش ظرفیت‌های بهداشتی را در حوزه‌های تجهیزاتی، آزمایشگاهی و حتی نیروی انسانی داشتیم. به لطف الهی مشکل خاصی تاکنون مشاهده نشده است و امیدواریم که تا پایان تعطیلات نوروزی اینگونه هم باشد، اما به تمامی جهات از آمادگی کامل جهت خدمت‌رسانی به‌موقع به تمامی گروه‌ها برخوردار هستیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاشمان در حوزه بهداشت و انجام اقدامات پیشگیرانه این است که کارهای موثر حوزه بهداشت موجب کاهش آمار بیماری‌ها و کاهش بار مراجعات به بیمارستان‌ها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.