فرماندار مشهد گفت: برنامه های امسال استقبال از زائران مشهد در همه حوزه ها بی نظیر و موفق تر از گذشته است و جشنواره هنرهای نوری در این شب های بسیار ارزشمند به شادی مردم کمک می کند.

جشنواره هنرهای نوری به شادی مردم کمک می کند

محسن داوری امشب در مراسم افتتاح دومین جشنواره هنرهای نوری ضمن خوش آمدگویی به زائران و مجاوران و تبریک تقارن عید نورزو و ماه رمضان عنوان کرد: ار بوستان کوهسنگی که یک مکان تاریخی است همه خاطره دارند و این جشنواره در این شب های بسیار ارزشمند به شادی مردم کمک می کند.

وی افزود: امروز باید با قدرت و جرات گفت مردم ایران نمونه هستند چرا که در دنیا می درخشند و وجود مضجع شریف امام هشتم(ع) که همه دل ها به سمت این مکان شریف است نشان آن دارد که مردم ایران مردم متدین و قدرشناسی هستند و جای جای شهر مشهد آماده پذیرایی از زائران است.

فرماندار مشهدضمن اشاره به حضور زائران غیرایرانی در مشهد خاطر نشان کرد:بخشی از این زائران از نقاط مختلف دنیا مهمان مشهد هستند و نشان از مهمان نوازی مردم مشهد دارد و برنامه های امسال استقبال از زائران در همه حوزه ها بی نظیر و موفق تر از گذشته است.

اجرای ۷۰۰ المان هنری در ۳۵۰ نقطه شهر

شهردار مشهد در مراسم افتتاح دومین جشنواره‌ هنرهای نوری عنوان کرد: مشهد جهان‌شهر برکت و کرامت است، در این شهر مسافر، همشهری و القاب این چنینی جایگاهی ندارد و همه زائر و مجاور امام هشتم(ع)هستیم.

محمدرضا قلندر شریف خاطرنشان کرد: کوهسنگی در دنیا بی نظیر است زیرا متبرک به قدوم امام رضا(ع) است و این امام بزرگ در  زمان ورودشان آرزوی خیر و برکت برای مردم این منطقه داشته‌اند.

وی درباره برنامه های اجرا شده در طرح استقبال از بهار مشهد گفت: امسال بیش از ۱۱۰۰ المان گل و ۷۰۰ المان هنری در ۳۵۰ نقطه شهر داریم  که زیبایی خاصی به مشهد داده و سعی داشته‌ایم تا شهر با نشاطی را برای مردم فراهم کنیم.

شهردار مشهد ضمن اشاره به افتتاح جشنواره هنرهای نوری تصریح کرد: این جشنواره بی‌نظیر سال گذشته برای اولین بار در کشور به میزبانی مشهد اجرا شد و امیدواریم زائرانی که به مشهد سفر کرده‌اند ایام خوبی را در این شهر سپری کنند و امسال نیز با توجه به شعار سال، سعی داریم تا بیش از پیش شاهد حضور مردم در حوزه‌های مختلف باشیم.

برگزاری ۶۰ رویداد در دومین جشنواره هنرهای نوری مشهد

همچنین در این مراسم معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت:اتفاقاتی که در سطح شهر مشهد می بینیم به ویژه جشنواره المان های نوری یکی از اتفاقات بی نظیر در کشور است که ده ماه آماده سازی آن زمان برده و در دو ماه پایانی  ۵۰۰ نفر از نیروهای هنری شهر مشهد تلاش کرده اند که امروز لحظات شادی را برای زائران و مجاوران رقم بخورد.

جاوید کیانی ادامه داد: دومین جشنواره هنرهای نوری مشهد در فضایی به وسعت ۶ هکتار در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود و تا  عید سعید فطر نیز ادامه خواهد داشت که در آن ۶۰ اتفاق و رویداد رقم می خورد.

گفتنی است اجرای برنامه نورافشانی، اجرای  چند نمایشنامه گروهی و اجرای سرود و آهنگ از بخش های مختلف این برنامه بود و در پایان این مراسم دومین جشنواره هنرهای نوری مشهد به صورت نمادین توسط کودکان حاضر در برنامه افتتاح و آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.