مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تا سوم فروردین ماه جاری، تردد ۴۰۷ هزار و ۳۴۴ دستگاه خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ثبت تردد بیش از ۴۰۷ هزار وسیله نقلیه در استان اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، وثوقی افزود: از آغاز سفرهای نوروزی ۲۲۴ هزار و ۹۱۲ خودرو وارد استان شده و ۱۸۲ هزار و ۴۳۲ دستگاه از استان خارج شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت در مسیر اردبیل - سرچم ۸۶ هزار و ۸۳۲ تردد ورودی و خروجی و در مسیر اردبیل – آستارا ۱۴۶ هزار و ۱۶۴ تردد ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در مسیر نیر- سراب ۷۵ هزار و ۸۴ تردد و در مسیر مشگین‌شهر - اهر ۴۱ هزار و ۶۰۳ تردد ورودی و خروجی ثبت شده است. این در حالی است که به گفته وثوقی در مسیر خلخال- اسالم هم ۲۱ هزار و ۴۳۲ تردد و در مسیر اصلاندوز کلیبر هم ۳۶ هزار و ۲۳۸ تردد ثبت شده است.

وثوقی همچنین گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی بیشترین تردد پلاک‌های غیربومی در استان مربوط به استان‌های تهران با ۴۰درصد، آذربایجان شرقی ۲۵درصد، گیلان ۱۲درصد، آذربایجان غربی ۷درصد، مازندران ۲/۳درصد، البرز ۲/۱ درصد بوده است.  طی این مدت ۱۷۳ هزار خودرو با پلاک غیر بومی در استان اردبیل تردد داشته‌اند و بیشترین انباشت خودرو در استان مربوط به روز پنج شنبه با ۵۴ هزار خودرو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در خصوص ماندگاری خودروهای غیر بومی در استان هم گفت: ۸۷ در صد خودروها کمتر از یک روز، هفت درصد بین یک تا سه روز، چهار درصد خودروها بین سه تا هفت روز در استان ماندگاری داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.