مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد خدمات سفر اصفهان گفت: در موج اول سفرهای نوروزی ۳۳ هزار نفر از مجموعه باغ پرندگان بازدید به عمل آورده‌اند.

استقبال گسترده مسافران نوروزی اصفهان از مراکز گردشگری

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی نصوحی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز اظهار داشت: امسال استقبال خوبی از سفر به اصفهان صورت گرفته و تا روز سوم فرودین ماه حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی و هتل‌ها اسکان یافتند.

وی افزود: همچنین روز گذشته ۹ هزار مسافر نوروزی در هتل‌ها و بیش از هزار مسافر در مهمان‌پذیرها اسکان یافتند.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد خدمات سفر صفهان خاطرنشان کرد: مدارس آموزش و پرورش در بحث اسکان مسافران نوروزی  یک ظرفیت ویژه به شمار می‌آیند و روز گذشته حدود ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر در این مدارس اسکان داشتند. همچنین روز گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در منازل استیجاری تحت کنترل ساکن بودند و پیش‌بینی می‌کنیم که حدود ۳۰ هزار مسافر نیز در منازل بستگان و اقوام خود در اصفهان ساکن هستند.

اسکان ۱۱ هزار مسافر در باغ فدک

وی افزود:شب گذشته حدود ۱۱ هزار نفر در باغ فدک ساکن بودند و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر نوروزی نیز در خوابگاه‌ها و ورزشگاه‌ها اقامت داشتند.

نصوحی با بیان اینکه امسال از نظر تعداد مسافران نوروزی یک رکورد ویژه خواهیم داشت، گفت: در این مدت حدود ۲۰ هزار نفر از مجموعه باغ گل‌ها بازدید کرده‌اند که از این تعداد ۶ هزار ۶۰۰ نفر روز جمعه سوم فرودین از این مجموعه بازدید به عمل آورده بودند.

وی با بیان اینکه روز جمعه سوم فروردین ماه ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مجموعه تفریحی شهررویاها استفاده کردند، ادامه داد: در موج اول سفرهای نوروزی تا روز جمعه سوم فرودین ماه ۲۲ هزار نفر از  مجموعه تفریحی شهررویاها استفاده کرده‌اند؛ همچنین در این مدت حدود ۱۴ هزار نفر از مجموعه تله‌کابین صفه استفاده کرده‌اند که آمار روز جمعه سوم فرودین ماه ۴ هزار نفر است.

به گفته این مقام مسئول در موج اول سفرهای نوروزی حدود ۱۲ هزار نفر از مجموعه تله‌ستیژ ناژوان و  ۱۳ هزار تفریحی است شهربازی صفه استفاده کردند که آمار روز جمعه سوم فرودین ماه در مجموعه تله سی‌یژ ناژوان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

۱۱ هزار بازدید کننده در یک روز

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد خدمات سفر صفهان با بیان اینکه مجموعه باغ پرندگان در موج اول سفرهای نوروزی تا روز جمعه سوم فرودین ماه ۳۳ هزار نفر بازدیدکننده داشته، گفت: روز جمعه سوم فرودین ماه ۱۱ هزار نفر از مجموعه باغ پرندگان بازدید به عمل آوردند؛ همچنین در موج اول سفرهای نوروزی ۳۰ هزار نفر از مجموعه آکواریوم بازدید کرده‌اند که آمار روز جمعه سوم فرودین ماه این مجموعه ۱۱ هزار نفر است.

وی ادامه داد: در این مدت حدود ۱۴ هزار نفر از باغ خزندگان بازدید با عمل آورده‌اند که آمار روز گذشته آن ۴ هزار ۲۰۰ نفر است.

خانه‌های تاریخی را از دست ندهید

نصوحی در ادامه سخنانش به برنامه‌ریزی رویدادهای فرهنگی ویژه مسافران نوروزی اشاره کرده و گفت: در برنامه جزء خوانی قرآن کریم که روزانه در چهارباغ عباسی برگزار می‌شود، به طور متوسط هر روز بیش از ۴۰۰ نفر شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: به مسافران عزیز توصیه می‌کنیم که بازدید از مراکز خانه‌های تاریخی اصفهان از جمله حمام شاهزاده، حمام علی‌ قلی آقا و غیره را از دست ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.