۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 975097

نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی سیاست‌های خود را با هدایت آمریکا اتخاذ می‌کند، گفت: ناتو گوش به فرمان واشنگتن است.

مسکو: ناتو گوش به فرمان واشنگتن است

به گزارش قدس آنلاین، مقام ارشد امنیتی روسیه با اشاره به اینکه شکل‌گیری کلیه سیاست‌های ناتو تحت تاثیر و فرمان واشنگتن قرار دارد، اظهار کرد: واشنگتن از این بلوک نظامی برای حضور نظامی در اروپا استفاده کرده و می‌کند و با سیاست‌های تحمیلی خود به این اتحاد نظامی، فشار نامشروع خود و متحدانش را بر دولت‌های مستقل اعمال می‌کند.

پاتروشف همچنین با بیان اینکه ناتو دارای تاریخی سرشار از جنگ و خونریزی است، خاطرنشان کرد: همین تاریخ خونین، نشان‌دهنده این است که این بلوک نظامی چه تهدیدهایی را برای جهان به همراه دارد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در ادامه سخنان خود، تاکید کرد: باید تاریخ خونین ناتو را شناخت تا ماهیت این ائتلاف نظامی را به عنوان یک منبع پایدار خطر، بحران و درگیری در سال‌های گذشته درک کرد.

گفتنی است؛ پاتروشف پیش تر در مقدمه کتابی، نوشته است: غرب وارد مرحله جدیدی از رویارویی با روسیه شده و آنگلوساکسون‌ها به منظور تحقیق هدف راهبردی خود ایدئولوژی را بر اروپایی‌ها تحمیل کرده‌ و هدف راهبردی آنها تجزیه کشور ما، نابودی جهان روسی و مردم روسیه است.

وی در ادامه مقدمه خود بر کتاب «نازیسم ناتمام» با بیان اینکه مغزهای متفکر انقلاب‌های رنگی نازیسم را پذیرفته و اجرا کردند، افزود: آنها بیگانه‌هراسی را تحمیل کرده و به تغییر خشونت‌آمیز دولت‌های مشروع و ایجاد هرج و مرج روی آوردند.

پاتروشف تاکید کرد: هواداران نزدیکی روابط آمریکای شمالی و اروپا برای توجیه نابرابری و تداوم جهان تک‌قطبی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و از تفکرات نژادی، قومی، فرهنگی و برتری جویی اقتصادی بهره برده و تمام فرصت‌های موجود برای رشد فرهنگی - تمدنی و استقلال در حوزه اجتماعی و اقتصادی را از مردم دریغ می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.