مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی این استان با اعلام سطح نارنجی هواشناسی به حالت آماده باش در آمدند.

هشدار سطح نارنجی هواشناس مدیریت بحران البرز را به حالت آماده باش در آورد

به گزارش قدس آنلاین مهدی مهرور  بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی با اعلام سطح نارنجی هواشناسی در استان تاکید کرد.

وی گفت: بر این اساس به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه ای ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از شهروندان خواست تا از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی، بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان البرز و شهرستان‌ها برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی پیش بینی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.