رئیس‌جمهور سوئیس امروز (چهارشنبه) گفت، دولت سوئیس تصمیم گرفته است در ماه ژوئن یک کنفرانس صلح در مورد اوکراین در «برگن‌استوک» برگزار کند. روسیه در این کنفرانس مشارکت ندارد.

سوئیس کنفرانس صلح اوکراین را بدون روسیه در ژوئن برگزار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ویولا آمهرد، رئیس‌جمهور سوئیس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: شورای فدرال سوئیس امروز تصمیم به برگزاری کنفرانسی در مورد اوکراین گرفت. این کنفرانس در ژوئن سال ۲۰۲۴ در کانتون «نیدوالدن» در «برگن‌استوک» برگزار می‌شود.

در همین حال ایگناسیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس امروز گفت روسیه در اولین کنفرانس صلح در مورد اوکراین در سوئیس شرکت نخواهد کرد و اذعان کرد که بدون مسکو هیچ روند صلحی امکان‌پذیر نیست.

کاسیس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: دومین کشوری که سوئیس پس از اوکراین در مورد برگزاری چنین کنفرانسی با آن صحبت کرده، روسیه است. هیچ روند صلحی بدون روسیه قابل اجرا نیست، با توجه به اینکه مسکو در اولین کنفرانس صلح در اوکراین که در سوئیس سازماندهی شده است، شرکت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته این مقام سوئیس، مشارکت بلاروس در این اجلاس هم بعید است، اما حضور آن از اهمیت اصلی برخوردار نیست.

در همین حال وزیر خارجه سوئیس گفت که ایالات متحده مشارکت خود را در کنفرانس مرتبط با جنگ روسیه و اوکراین تأیید کرده است. او افزود: روسیه باید دیر یا زود در روند صلح در اوکراین شرکت کند و لازم است در مورد راه‌های دعوت از مسکو فکر شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.