وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی با همتای مصری خود تصریح کرد: درخواستی برای لغو تحریم‌ ها نداریم؛ اما غرب باید مشکلاتی که خود پیرامون تأمین مواد غذایی ایجاد کرده است را حل کند.

لاوروف: درخواستی برای لغو تحریم‌ها نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سامح شکری» همتای مصری خود در شهر قاهره در سخنانی اعلام کرد: مسکو انتظار دارد که سازمان ملل متحد در چارچوب توافقات غذایی، بتواند به لغو تحریم های غیرقانونی که مانع صادرات غلات می شد، دست یابد.

وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک اضافه کرد: مسکو لغو تحریم ها را درخواست نمی کند؛ اما در موضوع غذا غرب باید مشکلاتی که ایجاد کرده است را برطرف نماید.

«سرگئی لاوروف» در این باره ادامه داد: بنادر روسیه از محاصره غرب رنج می برند و ما در ترکیه (توافق چهارجانبه جمعه پیش میان مسکو، آنکارا، کی یف و سازمان ملل در خصوص صادرات غلات) تعهداتی برای پایان دادن به آن دریافت کرده ایم. منتظریم که دبیرکل سازمان ملل به تعهدات خود در قبال صادرات غله روسیه عمل کند.

وی در ادامه بر یکپارچگی سرزمینی سوریه تأکید کرد و گفت: ملت سوریه باید آینده خود را تعیین کند.

سامح شکری وزیر خارجه مصر هم در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: ما در دیدار امروز مساله فلسطین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم و بر اهمیت راهکار دو دولتی تاکید کردیم.

وزیر خارجه مصر در ادامه تاکید کرد: ما روابط دوجانبه میان مصر و روسیه را مورد رایزنی قرار دادیم. با لاوروف در مورد وضعیت اوکراین و امکان دستیابی به یک راه حل سیاسی هم گفتگو کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.