کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های رگباری باران که از ۲ روز گذشته همه مناطق این استان را فرا گرفته است، حال و هوای بهاری را برای ساکنان خراسان رضوی به ارمغان آورد.

باران حال و هوای همه مناطق خراسان رضوی را بهاری کرد/ماندگاری هوای سرد تا روزهای میانی هفته

به گزارش قدس خراسان، زهرا عنایتی اظهار کرد: سامانه بارشی تمامی مناطق خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار داده است و موجب بارش باران در همه ایستگاه‌های هواشناسی استان شد.

وی ادامه داد: قوچان با حدود ۳۶ میلیمتر، ترتیب حیدریه با ۲۶ میلیمتر و فریمان با ۲۷ میلیمتر بیشترین مجموع بارش‌های خراسان رضوی را در ۲ روز گذشته داشته است.

به گفته وی، طی همین مدت کلانشهر مشهد ۱۱ و پنج میلیمتر بارش را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به کاهش دما، بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف و باران خواهد بود و هوای سرد نیز تا روزهای میانی هفته در استان ماندگار است.

وی خاطر نشان کرد: بارش‌ها طی امروز و فردا در مناطق مستعد با احتمال وقوع سیلاب خواهد بود که در این خصوص هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

عنایتی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای سه درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۲۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده گ‌اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی پنج تا ۱۱ درجه را ثبت کرده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۱۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل‌های هواشناسی، امروز بین هشت تا ۱۴ درجه در نوسان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.