نماینده مجلس با بیان اینکه کاهش مالیات‌های تولید به کسب‌وکارهای موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: افزایش حمایت‌های مالیاتی تولید و کاهش مالیات تولید به میزان 5 درصد بهره مندی از توان و سرمایه مردم در تولید را فراهم خواهد کرد.

فریدون عباسی در گفت‌وگو با قدس: با اقدام دولت در زمینه کاهش مالیات تولید، رونق اقتصادی در کشور محقق‌ می‌شود

مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، مبتنی بر اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته است و اخیرا نیز به غیر از کاهش مالیات تولید در قانون بودجه 1403، دولت لایحه جدیدی تحت عنوان اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از دولت به مجلس فرستاده است که با همه این اقدامات به دنبال تقویت مشارکت مردم در جهش تولید است.

 فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با تولید و لزوم حمایت از آن تصریح کرد: تمام افرادی که در کشور زندگی‌ می‌کنند و از خدمات دولت همچون امنیت، رفاه و آرامش برخودار هستند، باید مالیات پرداخت کنند. از طرفی نیز لازم است قانون گذار حمایت جدی از تولید و بخش مولد اقتصاد داشته باشد که یکی از این راهکارها بحث کاهش مقدار مالیات تولید کننده است که دولت به این سمت حرکت کرده است.

نماینده مردم کازرون وکوه چنار افزود: تسهیل گری قوانین و کاهش تولید مالیات سبب ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در داخل کشور می‌شود. افزایش تولید،کاهش مالیات و تسهیل قوانین گمرک باعث‌ می‌شود که مناطق محروم آبادشوند و رونق‌ اشتغال در کشور رخ دهد .

عباسی با بیان اینکه کاهش مالیات‌های تولید به کسب‌وکارهای موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند،خاطرنشان کرد: افزایش حمایت‌های مالیاتی تولید و کاهش مالیات تولید به میزان 5 درصد از یک سو بهره مندی از توان و سرمایه مردم در تولید را فراهم خواهد کرد و از سوی دیگر سبب محقق شدن شعارسال در جهش تولید با مشارکت مردم‌ می‌شود .

 وی تاکید کرد: همچنین لازم است دولت تمرکز خود را به اعطای تسهیلات خد حمایتی از مردم و تولید کننده معطوف کند.

نماینده مردم کازرون وکوه چنار با بیان اینکه کاهش مالیات تولید یکی از مهم ترین اقدامات در حمایت از تولید است است، تصریح کرد: این کاهش نرخ مالیات با هدف تشویق مشاغل به افزایش فعالیت‌های تولیدی و سرمایه گذاری در فناوری‌ها و فرآیندهای جدید برای بهبود رقابت پذیری آنها صورت‌ می‌شود.

عباسی اظهارکرد: با توجه به اینکه سامانه الکترونیکی در کشور فعال شده است،‌ می‌توان درآمد واقعی مشاغل خاص نیز شناسایی شود. در واقع هدف دولت سیزدهم با کاهش مالیات تولید وضع مالیات بر مجموع دارایی، ترویج خلق ثروت مولد، تشویق سرمایه گذاری در دارایی‌های مولد و تحریک فعالیت‌های اقتصادی شفاف و رسمی است که ارزش بلندمدت و همراستا با رشد اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.