«علی مطر»، کارشناس لبنانی با اشاره به خسارت‌های وارده به رژیم صهیونیستی در نبرد با حزب‌الله تاکید کرد تخلیه بیش از ۴۵ شهرک صهیونیستی و آواره شدن ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین هزینه‌ای کمرشکن را بر کابینه نتانیاهو تحمیل کرده است.

هزینه آوارگی ۲۰۰ هزار صهیونیست بر دوش کابینه نتانیاهو

به گزارش قدس آنلاین، «علی مطر»، کارشناس لبنانی در ویدیویی تحلیلی با اشاره به اینکه حزب الله از روز هشتم اکتبر توانسته بخشی از توان نظامی رژیم صهیونیستی را از غزه منحرف نموده و سمت مرزهای شمالی معطوف دارد گفت: حزب الله توانست به مجموعه ای از اهداف خود دست یابد که مهم‌ترین آنها حمایت از نوار غزه و جلوگیری از حملات اسرائیل (به لبنان) بود. در واقع اسرائیلی ها همواره به دنبال تجاوز به لبنان بوده اند و هر لحظه امکان داشت لبنان را هدف حملات خود قرار دهند. 

وی افزود: مقاومت برای تقابل، آمادگی و توان بازدارندگی دارد و تسلیحات و موشک های دقیق و پهپادهای جنگی در اختیار دارد؛ در غیر این صورت دشمن صهیونیستی هر لحظه می توانست جنگی را علیه لبنان به راه بیندازد. بنابراین مرزهای شمالی، جبهه ای راهبردی تلقی می شود که حزب الله از طریق آن توانست نشان دهد که در سطح راهبردی گام بر می دارد و این امر معضل و مخمصه ای بزرگ برای ارتش رژیم صهیونیستی است.

علی مطر در ادامه با بیان اینکه  دشمن صهیونیستی فاقد توانمندی است که بتواند برای حزب الله در مورد حضور در مرزها محدودیت ایجاد کند، تصریح کرد:  رژیم صهیونیستی تا به اکنون متحمل خسارات عمده ای شده که مهم ترین آنها آوارگی و تخلیه بیش از ۴۵ شهرک است. آمار به دست آمده نشان می دهد بیش از ۲۰۰ هزار شهرک نشین اسرائیلی از شهر خود آواره شده اند و این مسئله، بار سنگینی بر دوش ارتش صهیونیستی است.

این کارشناس لبنانی افزود: به همین خاطر همواره شاهد هستیم که اسرائیل برای مقابله با این جبهه‌ تلاش می‌کند و  گاه به شکل نظامی، گاه با گسترش دامنه درگیری ها، گاه با تهدید و یا اعزام غیرمستقیم نمایندگان خود  از جمله عاموس هکشتاین، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا، از آنها می خواهد تا خواسته‌هایشان را محقق کنند.

وی با اشاره به تلاش فرانسوی ها برای حل مسئله ترسیم مرزها میان لبنان و فلسطین اشغالی اظهار داشت که آنها از این مسیر به دنبال  جداسازی جبهه جنوب لبنان از جبهه غزه و دور کردن حزب الله از مناطق مرزی شمال سرزمین های اشغالی هستند. 

علی مطر در ادامه درباره طرح انگلیسی استقرار برج های مراقبت و کنترل در مرز لبنان اظهار داشت: براساس گزارشات دریافتی، آخرین پیشنهادات این است که انگلیس ساخت برج های مراقبت نظامی در داخل مرزهای لبنان را اجرایی کند تا ضمن استقرار نیروهای ارتش لبنان در این مناطق مرزی، فرصت جدیدی برای جاسوسی از حزب الله به منظور جلوگیری از حضور نیروهای مقاومت در این منطقه و همچنین ایجاد درگیری  بین حزب الله و ارتش لبنان فراهم شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد انگلیس از سوی مقامات لبنانی رد شده، اما به نظر می رسد آمریکا بر اجرایی شدن این طرح تاکید دارد؛ واشنگتن خواهان ساخت این برج هاست و یکی از الزامات امنیتی که می تواند رخ دهد، همین امر است اما این پیشنهاد عملی نخواهد شد، چرا که لبنان هیچ گونه تلاشی برای جاسوسی از مقاومت یا دامن زدن به نزاع بین مقاومت و ارتش لبنان را نمی پذیرد. 

این کارشناس لبنانی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد:  این نقشه هم مانند سایر نقشه ها و اقدامات امنیتی طراحی شده درمورد جبهه جنوب لبنان شکست خواهد خورد و مقاومت همچنان در منطقه حضور دارد و مبارزه می‌کند. نیروهای مقاومت از غزه حمایت می‌کنند و دشمن اسرائیلی را پشت سر می‌گذارند؛ چرا که رژیم صهیونیستی به مانند گذشته، هر لحظه امکان دارد به لبنان حمله کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.