یک مرکز حقوق بشری درباره تشدید بحران آوارگی در نوار غزه و همچنین فقدان امنیت غذایی برای اکثر ساکنان این باریکه هشدار داد.

آوارگی ۷۵ درصد از ساکنان غزه/۱.۱میلیون فلسطینی امنیت غذایی ندارند

به گزارش قدس آنلاین، مرکز حقوق بشری میزان اعلام کرد تخلیه اجباری گسترده در مناطق وسیعی از نوار غزه توسط اشغالگران صهیونیست منجر به آوارگی بیش از ۷۵ درصد از ساکنان غزه به مناطقی شده است که اشغالگران آنها را امن اعلام کرده اما همچنان هدف قرار می‌گیرند.

این مرکز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای اشغالگر آوارگان را در شرایطی غیر انسانی و فاقد کمترین امکانات برای زندگی قرار داده‌اند به طوری که آب آشامیدنی، غذا و مراقبت‌های پزشکی برای آنها وجود ندارد و همچنان مانع تراشی برای ورود کمک‌های انسانی ادامه دارد.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد ۱.۷ میلیون نفر در نوار غزه دچار آوارگی داخلی شده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند که دسترسی کافی به آب، غذا، سوخت و دارو ندارند و به طور واقعی در معرض قحطی قرار گرفته‌اند و بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱.۱ میلیون فلسطینی در معرض ناامنی فاجعه‌بار غذایی قرار دارند.

در بخش دیگری از این بیانیه‌ آمده است نیروهای اشغالگر حمله به مناطق شرقی رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده و حملات هوایی و زمینی را به مناطق مختلف این شهر و اردوگاه‌های آن آغاز کرده‌اند و به طور کامل کنترل گذرگاه زمینی رفح را در اختیار گرفته‌اند.

سازمان ملل هشدار داد اشغال شهر غزه می‌تواند به ارتکاب جنایاتی بی‌سابقه و وقوع فاجعه انسانی و نابودی آخرین سرپناه آوارگان فلسطینی منتهی شود.

بر اساس آمارهای منتشر شده از فوریه گذشته تاکنون در دو استان غزه و شمال غزه ۳۱ نفر بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیده‌اند که سن آنها کمتر از ۱۲ سال بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.