کارشناس بازار طلا با اشاره به روند کاهشی قیمت طلا و انواع سکه در هفته‌ای که گذشت، از تداوم این قیمت‌ها تا روز دوشنبه هفته آتی با توجه به ثبات بازار ارز خبر داد.

افت بهای طلا در هفته گذشته و پایداری قیمت‌ها با توجه به ثبات بازار ارز

محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت گفت: در هفته گذشته با توجه به فعل و انفعالات سیاسی جهانی قیمت جهانی طلا با حدود ۷۰ دلار کاهش همراه شد؛ علت آن هم آرام شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی جهانی بود.

فعال بازار طلا اظهار داشت: هر اونس طلا با حدود ۷۰ دلار کاهش به حدود ۲۳۴۰ دلار رسید. این در حالی بود که اکثر تحلیلگران جهانی پیش‌بینی کرده بودند که با توجه به برخوردهای نظامی و سیاسی که در جهان وجود دارد احتمال افزایش قیمت اونس وجود دارد اما این اتفاق نیفتاد و قیمت جهانی طلا با کاهش همراه شد.

کشتی آرای ادامه داد: از طرفی در داخل کشور با توجه به اتفاق تلخی که برای آقای رئیس جمهور رخ داد، یک رفت و برگشت در قیمت طلا را داشتیم. با اعلام حادثه یک افزایش قیمت در بازار طلا ایجاد شد اما در حالی که انتظار می‌رفت این روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد، با صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امورات کشور ادامه خواهد یافت و خللی در روند کشور ایجاد نمی‌شود، قیمت‌ها مجدداً نزولی شد تا جایی که حتی نسبت به ابتدای هفته هم کمتر شد.

کارشناس بازار طلا در تشریح آخرین قیمت طلا و انواع سکه در بازار داخلی گفت: در نهایت قیمت سکه طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان کاهش به نسبت ابتدای هفته ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد، سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید، نیم سکه با ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۳ میلیون تومان رسید. ربع سکه بدون تغییر ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد. سکه‌های یک گرمی هم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۷ میلیون تومان معامله شد.

کشتی آرای افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۴ میلیون ۴۱۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۵ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان معامله شد.

کارشناس بازار طلا گفت: همچنین حباب سکه در هفته گذشته با ۲۰۰ هزار تومان کاهش همراه شد و در حال حاضر هر قطعه سکه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حباب قیمتی دارد.

کشتی آرای تاکید کرد: نکته قابل توجه در بازار طلا و سکه این است که این روزها تعادل در عرضه و تقاضا وجود دارد و داد و ستدها روال عادی خود را دارد و هیجان کاذب و سوداگری در بازار مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: اکنون هم با توجه به اینکه جمعه و روز تعطیلی در داخل کشور است اما بازارهای جهانی فعالیت خود را دارند، به نظر می‌رسد قیمت‌های فعلی با توجه به ثبات بازار ارز تا روز دوشنبه ۷ خرداد در همین محدوده و حداکثر با نوسانات اندکی باقی بماند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.