عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر توجه به شرکت های دانش بنیان رد تحقق شعار سال و افزایش مشارکت مردم در جهش تولید پرداخت و گفت: باید به مرکز دانش در حوزه دانش بنیان ها برای مدیریت و رشد اقتصاد نزدیک تر بشویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس: مدیریت و رشد اقتصاد با نزدیک شدن به مراکز دانش بنیان محقق می‌شود

البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس، درباره تاثیر توجه به شرکت های دانش بنیان در رشد تولید و اقتصاد و تحقق شعار سال گفت: اقتصاد و رشد آن نیازمند توجه به مراکز علم و دانش است. شرکت های دانش بنیان نیز مراکزی هستند که علم و دانش در آنجا مبتنی بر علم و دانش روز دنیا است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه بیان کرد: به همین دلیل باید به مرکز دانش در حوزه دانش بنیان ها برای مدیریت و رشد اقتصاد نزدیک تر بشویم. هر چه قدر به سمت دانش بنیان ها برویم و از مدیریت دانش استفاده کنیم نتیجه ای که حاصل می شود در رشد اقتصادی ما تقریبا نوسانات را به سمت تثبیت خواهد برد.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: به همین دلیل حوزه دانش بنیانی در سطح اقتصاد و جنبه دانش بنیانی آن جز مسائل برون زای اقتصاد نیست بلکه یکی از مسائل درون زای اقتصاد محسوب می شود و می توان با توجه به این شرکت های دانش بنیان تمام حوزه ها را رونق داد و به این وسیله اقتصاد هم رونق پیدا کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: لذا هر چه ساختار و فضای اقتصادی و فضای تولیدی کشور به سمت دانش بنیانی شدن برود و از مجموعه ظرفیت این حوزه در خصوص تجربه اندوزی بخش مردمی و هم از حیث تجربه علمی بخش دانشگاهی استفاده بشود اگر همگرا شوند بخشی از تلاطمات اقتصادی ما حل خواهد شد و اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت.

حسینی ادامه داد: واضح ترین موضوعی که دنیا هم از آن بهره برده ظرفیت بخش مردمی است. در کشور ما منابع انسانی زیاد و به روز است و منابع طبیعی ما هم در حوزه های مختلف وجود دارد و ظرفیت بزرگی در حوزه مردم وجود دارد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: می توان از ظرفیت هایی که بخش مردمی دارند با توجه به نیازهایی که در کشور و در اقتصاد وجود دارد استفاده کنیم و آنها را با هم تلفیق کنیم و با نیازهای کشورهای خارجی که به محصولات ما نیاز دارند هماهنگی ایجاد کنیم. طبیعی است که در این حوزه ظرفیت دانش بنیانی بهترین نتیجه را به اقتصاد ما خواهند داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: شرکت های دانش بنیانی ما می توانند در صورت فراهم شدن زیر ساخت لازم به روز می شود و نیروهای انسانی موجود در آنها با استفاده از علم و دانش روز بالنده شوند و احساس مشارکت در تولید می کنند.

حسینی در ادامه بیان کرد: در کنار رشد شرکت های دانش بنیان فرصت تولید به مردم داده می شود تا در کنار شرکت های دانش بنیان ها قرار بگیرند و ظرفیت تولید را در کنار هم قرار دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: یکی از راه کارهای مهم برای رشد تولید و اقتصاد همین توجه به شرکت های دانش بنیان است که رهبری هم بارها بر این مسئله تاکید کرده اند. تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به شرکت های دانش بنیان ناشی از اطلاعاتی است که به رهبری می رسد. کلید حل مشکلات اقتصادی کشور با توجه به شرایط موجود استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای رونق تولید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.