مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری تهران با حضور مقامات لشکری و کشوری اعضای هیات دولت و مردم، آغاز شد.

مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» آغاز شد/ هرکسی بعد از شهید رئیسی بیاید باید راه او را ادامه دهد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم ترحیم و بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری تهران با حضور مقامات لشکری و کشوری، اعضای هیات دولت و مردم، آغاز شد.

بر اساس این گزارش، مراسم ترحیم و بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهان شهید وی، عصر امروز یکشنبه (۶ خرداد ۱۴۰۳) از سوی هیات دولت و از ساعت ۱۳.۳۰ الی ۱۵.۳۰ در حال برگزاری است.

هیات دولت ضمن اعلام برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری و دعوت از آحاد مردم مومن و قدرشناس برای شرکت در این مراسم خاطرنشان کرده است: بزرگداشت رئیس جمهور شهید و جامع الاطرف، بزرگداشت مجموعه‌ای از فضائل انسانی و مدیریتی از جمله صدق، اخلاص، خدمت، معنویت، کفایت، کارآمدی، مجاهدت، حق‌خواهی، عدالت‌طلبی است.

محمد مخبر سرپرست دولت، محسن منصوری معاون اجرایی دولت، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت، غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور، رحیمی وزیر دادگستری، علی نیکزاد نماینده مجلس، میثم لطیفی معاون رییس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست، صولت مرتضوی وزیر کار، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد اوجی وزیر نفت، سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و اسماعیل کوثری نماینده مجلس از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند.

هرکسی بعد از شهید رئیسی بیاید باید راه او را ادامه دهد

احمد وحیدی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در مدرسه مطهری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: شهید رئیسی در همه لحظات هم خودشان مشغول فعالیت بودند و هم از همکارانشان انتظار خدمت داشتند. ایشان موتور محرکه‌ای برای همگان بود.

وی ادامه داد: در زمان ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی جریان پرتلاشی در دولت و میان وزیران شکل گرفته بود. بعد از غیاب ایشان نیز این تلاش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. هرکسی بعد از شهید رئیسی بیاید باید راه او را ادامه دهد و این راه ماندگار خواهد شد.

وحیدی در پایان درباره فرآیند شروع انتخابات گفت: ابلاغات لازم برای انتخابات ریاست‌جمهوری به استانداران انجام شد. شرایط انتخاب شوندگان نیز اعلام شد و نامزدهای انتخاباتی آماده باشند که از روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ثبت نام‌ها آغاز خواهد شد و مدارک اعلام شده را نیز همراه خود و در هنگام ثبت نام داشته باشند.

وحدت نگاه به دیپلماسی و میدان در زمان ریاست‌جمهوری شهید رئیسی محقق شد

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران درباره ادامه سیاست های خارجی دولت سیزدهم اظهارکرد: مسیری که شهید آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در سیاست خارجی کشور دنبال کردند، پس از شهادت ایشان نیز با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: سیاست همسایگی، یکی از سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی در وزارت خارجه خواهد بود و برای ایجاد ثبات در منطقه، گسترش همکاری‌های اقتصادی و تعاملات چندجانبه بیش از پیش تلاش خواهد شد. همچنین روابط ایران با کشورهای اسلامی رو به توسعه است. هرچند هنوز با برخی از کشورها به حد تراز نرسیدیم.

باقری در پایان یادآور شد: میدان و دیپلماسی بدون یکدیگر ناموفق خواهند بود. کسانی که قصد جدا کردن این دو موضوع را دارند، نشان از فهم نادرست آنان از سیاست خارجی است و یکی از موفقیت های دولت سیزدهم این بود که هوشمندانه و با تدبیر شهید آیت الله رئیسی، وحدت نگاه و هماهنگی میان میدان و دیپلماسی محقق شد که در دوسال گذشته مصادیق بارز این هوشمندی را مشاهده کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.