گفته می شود مهدی تاج به هدایت الله ممبینی که خود دورانی به عنوان داور مشغول فعالیت بود، ماموریت داد کلیه امر مربوط به داوری را خود راسا دنبال کند و اجازه ندهد اتفاقی بدون مشورت و نظر وی شکل گیرد.

سونامی بزرگ در کمیته داوران؛ تاج خودش وارد شد!

به گزارش قدس آنلاین، بعد از برکناری خداداد افشاریان و سهیل مهدی از ریاست کمیته داوران و مسابقات سازمان لیگ حالا کمیته اخلاق با صدور حکمی علی خسروی را از حضور در فعالیت‌های فوتبالی به مدت بیست روز محروم کرده تا دومین عضو خبرساز کمیته داوران نیز به فاصله دو هفته از رئیس کمیته داوران از فعالیت در فوتبال محروم شود.

البته که جنس محرومیت علی خسروی با خداداد افشاریان کاملا تفاوت دارد اما مرور رفتار عضو جنجالی کمیته داوران در روزهای اخیر در فضای مجازی و انتشار استوری‌های غیر متعارف خسروی در شبکه‌های  اجتماعی نشان می‌دهد مهدی تاج در چیدمان مدیریتی کمیته داوران به شدت ضعیف ظاهر شده و همین اتفاق زمینه پیدایش حاشیه های کاذب در این حوزه را فراهم آورده است.

بازخوانی رفتار عضو محروم شده کمیته داوران فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد علی رغم ادعای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر نظارت رفتار و عملکرد خانواده فوتبال به ویژه افرادی که در بدنه فوتبال صاحب مسوولیت هستند،صرفا یک شوی تبلیغاتی است چون اگر نظارتی در کار بود جنجال مرتبط با علی خسروی رخ نمی داد، تا خانواده داوری با چنین بحرانی مواجه شود.

واقعیتی که امروز به هیچ عنوان نمی توان منکر آن شد اینست که افکارعمومی و هواداران فوتبال نسبت به شالکه مدیریت فوتبال به ویژه کمیته داوران به شدت بی‌اعتماد شدند و اگر قرار به ادامه فعالیت این افراد در جامعه داوری باشد می توانیم با قاطعیت عنوان کنیم که میزان حاشیه‌های جان‌فرسای به وجود آمده در این مقطع فصل آینده دو برابر خواهد شد چون دیگر هیچ اعتمادی به سیستم مدیریتی وجود ندارد و انتشار گزارش های مرتبط با فساد و شائبه همکاری برخی مسوولان با تیم‌ها و باشگاه‌های متخلف فضای بی‌اعتمادی سنگینی را در برهه کنونی ایجاد کرده که مطمئنا فعالیت دوباره این افراد در این فضای شائبه برانگیز التهاب حاکم بر فوتبال را مضاعف خواهد کرد.

شاید همین نگرانی ها و دغدغه ها بوده که مهدی تاج خودش شخصا وارد عمل شده و سیستم چینش داوران را زیر نظر گرفته تا قدری از حاشیه‌های سرسام آور این روزها فروکش کند اما با این حال کافیست کوچکترین اشتباهی از سوی داوران در جریان بازی‌های لیگ برتر صورت گیرد آنگاه هجوم وحشتناکی به سمت فدراسیون فوتبال شکل خواهد گرفت، با این وجود رئیس فدراسیون فوتبال در آستانه شروع هفته بیست و نهم روز گذشته به کلیه افراد درگیر با حوزه داوری توصیه کرد نه تنها ممنوع المصاحبه هستند بلکه حق هیچ گونه فعالیتی در شبکه های اجتماعی را ندارند و چنانچه فردی در این زمینه خلاف مقررات و مقررات عمل کند با محرومیت های سنگینی رو به رو خواهد شد.

گفته می شود مهدی تاج به هدایت الله ممبینی که خود دورانی به عنوان داور مشغول فعالیت بود، ماموریت داد کلیه امر مربوط به داوری را خود راسا دنبال کند و اجازه ندهد اتفاقی بدون مشورت و نظر وی شکل گیرد، تا دو هفته باقیمانده از رقابت های لیگ برتر با کمترین حاشیه و تنش به پایان برسد تا بعد از اتمام لیگ درباره سرنوشت کمیته داوران و اعضای این کمیته در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم گیری جدی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arya ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    0 0
    آقای تاج دلسوز و نگران فوتبال نیست. ایشان نگران باشگاه استقلال هستند و می خواهد مانند افشاریان با مهندسی چینش داوران خاص چون وحید کاظمی , موعود بنیادی فر و زاهدی فر به استقلال کمک و ترمز پرسپولیس را بکشد تا استقلال را قهرمان کند.
    • محمد ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
      0 0
      یعنی پررو تر از ین لنگی ها نداریم تو تمام دوران تاج لنگ قهرمان شده و خود تاج یکی از مافیای فوتبال ایرانه ولی باز می خواد استقلال قهرمان بشه! چی زدی ؟//