عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر اعطای معافیت های مالیاتی بر افزایش انگیزه تولید کننده برای ورود به اقتصاد کشور پرداخت و این اقدامات را در راستای افزایش مشارکت مردم در تولید معرفی کرد.

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم باعث ایجاد انگیزه در بین تولید کننده می شود

البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس، درباره تاثیر اعطای معافیت های مالیاتی بر افزایش انگیزه در بین مردم برای مشارکت در تولید گفت: در این لایحه معافیت های مالیاتی برای تولید کنندگان در نظر گرفته شده که می تواند تاثیر به سزایی در افزایش انگیزه در بین مردم برای سوق دادن سرمایه خود از بخش غیر مولد اقتصاد به بخش های مولد خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: این اقدامات باعث می شود که مردم به جای اینکه سرمایه خود را در حوزه دلالی مثل سکه طلا و ارز سرمایه گذاری کنند به حوزه تولید وارد کنند و نه تنها سرمایه آنها چند برابر شود بلکه اقتصاد هم رونق بگیرد و دولت و کشور هم از آن منتفع شود.

حسینی با بیان اینکه اعطای معافیت مالیاتی به تولید کنندگان مزایای فراوانی دارد افزود: درست است که مالیات آنها بخشیده می شود که در نگاه اول شاید برای دولت ضرر به حساب بیاید اما در مرحله دوم و بعد از ورود آنها به حوزه تولید ارزش افزوده بیشتری نصیب دولت می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در حال حاضر این تصور به وجود آمده که تولید کنندگان کاملا در ضرر هستند به خاطر مالیاتی که پرداخت می کنند اما در واقع در لایجه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مالیات تولید کننده علاوه بر اینکه کاهش پیدا کرده است، مالیات خیلی از مشاغل هم صفر است و مشمول پرداخت مالیات نمی شوند.

حسینی ادامه داد: هدف از اعطای این معافیت های مالیاتی این است که تولید کننده می تواند برای کشور ارزش افزوده در پی داشته باشد و به همین دلیل اعطای معافیت مالیاتی به آنها در واقع حمایت از تولید و رشد اقتصاد است.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به تولید کنندگانی که در مناطق محروم سرمایه گذاری کنند معافیت مالیاتی 100 درصدی اعطا می شود. این اقدامات باعث می شود که بخش خصوصی به ورود به حوزه تولید راغب شوند و در واقع به این وسیله شاهد تحقق شعار سال یعنی افزایش مشارکت مردم در تولید خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.