نماینده مجلس شورای اسلامی: در کنار سیاست اتکا به خود که در دولت شهید رئیسی شاهد بودیم، این دولت به تعهدات و معاهدات بین‌المللی نیز توجه داشت. به ویژه، مراودات با همسایگان با جدیت در دستور کار بود و پیگیری می شد که به خنثی سازی تحریمها و بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجامید.

حبیب قاسمی نماینده مجلس عنوان کرد: دیپلماسی فعال دولت شهید رئیسی در حوزه انرژی

دولت سیزدهم سیاست هایی در حوزه انرژی به اجرا گذاشت که به زعم بسیاری زمینه ساز خنثی سازی تحریمها شد. حتی برخی شواهد نشان می دهد که این سیاست ها علاوه بر بسترسازی برای بی اثر کردن تحریمها به توانمندی کشور و کمک به کشورهای دوست و همسو نیز منجر شد.

استفاده از دستاوردهای دانش بنیانی به ما این اجازه را داد که به ارائه خدمات فنی و مهندسی به کشورهایی همچون ونزوئلا، عراق و سوریه بپردازیم و ضمن بیاثرسازی تحریمها به ارزآوری برای کشور نیز اقدام کنیم.

شهید رئیسی به عنوان رهبر دولت سیزدهم بر استفاده از تمامی ظرفیتها اصرار داشت. به نحوی که استفاده از فرصتهای موجود در ارتباط با همسایگان نیز با جدیت در دستور کار قرار داشت. در همین راستا، در ارتباط با همسایگان از هر ظرفیتی استفاده می شد.

به زعم کارشناسان، موضوع مهم در دولت سیزدهم این بود که امکان تبدیل مناقشات به مذاکره و تعامل نیز وجود داشت. پیگیری ها برای افزایش تعاملات با همسایگان به نحوی انجام می شد که ضمن افزایش مراودات، تنشهای موجود نیز رفع شود.

در ارتباط با ترکمنستان شاهد این روند بودیم.در دولت قبل به خاطر بدعهدی در پرداخت دیون گازی با عشق آباد به مشکل خوردیم، در دولت سیزدهم مشکلات حل شد و مجدداً واردات گاز این کشور در دستور کار قرار گرفت.

 حبیب قاسمی، نماینده منتخب شهرضا و دهاقان را در مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست نگاه به داخل و اتکا به خود که در دولت شهید رئیسی به اجرا گذاشته شد و ما را به خنثی سازی تحریم ها رساند، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند، ما دارای 1 درصد جمعیت جهان هستیم، در حالی که 7 درصد از منابع را در اختیار داریم. بنابراین، نسبت به سهمی که از جمعیت جهان داریم، هفت برابر بیشتر از دیگران از منابع بهره مند هستیم.

وی ادامه داد: به ویژه در حوزه نفت و گاز پتانسیل های زیادی داریم. هر چقدر بتوانیم بر اساس سیاست های مقاومتی به تقویت خودمان و خنثی سازی تحریمها بپردازیم، مثبت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار سیاست اتکا به خود که در دولت شهید رئیسی شاهد بودیم، این دولت به تعهدات و معاهدات بین‌المللی نیز توجه داشت. به ویژه، مراودات با همسایگان با جدیت در دستور کار بود و پیگیری می شد. این روندها به خنثی سازی تحریمها و بهبود وضعیت اقتصادی کشور منجر شد. مسیر تحول و رشد اقتصادی کشور نیز به پشتوانه این دیپلماسی فعال تحقق یافته است.

قاسمی گفت: ارتباطات با کشورهای همسایه و تمرکز بر صادرات که در دولت شهید رئیسی در دستور کار قرار داشت، می تواند به تقویت اقتصاد کشور کمک کند. به این ترتیب، از وابستگی خود به دیگران نیز کم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.