برنامه «نوسان» شب گذشته با میزبانی از دو خاخام یهودی ضد صهیونیست به موضوعاتی چون حمایت از مردم غزه و مشاهدات آنان از مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید پرداخت.

خاخام‌های ضدصهیونیست مهمان «نوسان» شدند/ شاهدان عینی شکوه در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید

به گزارش قدس آنلاین، شب گذشته یکشنبه ششم خرداد ماه، برنامه «نوسان» با اجرای محمد طادی میزبان رابا وایز و رابا روزنبرگ دو خاخام ضد یهیونیست اهل نیویورک و برنا دانش کارشناس مسائل بین‌الملل و مترجم بود. این دو مهمان درباره موضوعات مختلف حمایت از فلسطین، جنبش‌های ضد صهیونیستی و ... صحبت کردند.

در ابتدای برنامه رابا وایز درخصوص رویکرد کلی صهیونیست‌ها گفت: صهیونیست‌ها سعی دارند بین مسلمانان و به‌خصوص ایرانیان مشکل ایجاد کنند. ما برای این به ایران آمده‌ایم تا نشان دهیم که مشکلی وجود ندارد و ضد صهیونیست هستیم.

وی پاسخ به سوال محمد طادی مجری برنامه راجع به علت حضورشان در این مقطع زمانی در ایران خاطرنشان کرد: ما سال‌هاست کنار مسلمانان در صلح زندگی کرده‌ایم و قصد داریم بگوییم از قدس تا اروپا و آمریکا با کشورهای مسلمان و رهبران آنها هیچ مشکلی نداریم. برخلاف دین یهودی است که صهیونیست‌ها کشوری داشته باشند. صهیونیست مسئله‌ای بزرگ علیه خداست.

خاخام‌های ضدصهیونیست مهمان «نوسان» شدند/ شاهدان عینی شکوه در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید

این خاخام ضد یهیونیست بیان کرد: پیش از این هم خاخام‌های بزرگی با امام خمینی و مقام معظم رهبری دیدار داشته‌اند. ما همچنین با شهید رئیسی نیز دیداری داشته‌ایم. آقای رئیسی به ما گفتند که شما نباید ناراحت باشید چراکه یهودیت از صهیونیست جداست.

رایز درباره حس و حال خود از حضور در مراسم تشییع آیت‌اله رئیسی گفت: خارج از کشور شما گفته می‌شود که مردم ایران همراه با حکومت خود نیستند اما مراسم آقای رئیسی نشان داد که‌ این‌طور نیست و دروغ است. ما شاهد حضور میلیونی مردم و ناراحتی آنها در این مراسم بودیم.

وی در خصوص تصورات مردم آمریکا در رابطه با جنبش‌های ضد صهیونیستی عنوان کرد: در هفت ماه گذشته همکاران ما هر روز در تظاهرات ضد صهیونیست شرکت کرده‌اند. ما به مناسبت روز «نکبت» (روز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی) در سازمان ملل بودیم و اظهار کردیم که مقصر اصلی این فاجعه سازمان ملل است که این رژیم را به رسمیت شناخته است. ما با مردم غزه همدردی می‌کنیم. مردم دنیا درحال بیدار شدن هستند. اتفاقات غزه کاملا ضد انسانی و اشتباه است.

خاخام‌های ضدصهیونیست مهمان «نوسان» شدند/ شاهدان عینی شکوه در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید

رایز در پایان درمورد برخورد ایالات متحده با تظاهرات و حمایت‌های مردمی از مردم غزه صحبت و خاطرنشان کرد: جزو قوانین دین ما این است که باید به قانون و حاکمان احترام بگذاریم. همان‌طور که یهودیان داخل ایران هم این اصل را رعایت می‌کنند. ما حتی مقابل کاخ سفید هم می‌رویم و درخواست‌ خود را مبنی بر از بین رفتن رژیم صهیونیستی بدون کشته شدن کسی مطرح می‌کنیم.

برنامه «نوسان» کاری از گروه اجتماعی، اقتصادی شبکه دو سیما با اجرای محمد طادی است که هر شب بعد از خبر ۲۰:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.