یک عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به شکست، توافق با مقاومت فلسطین در زمینه تبادل اسرا و آتش‌بس را ضرورتی راهبردی اعلام کرد.

عضو شورای جنگ رژیم اشغالگر: توافق با حماس یک ضرورت راهبردی است

به گزارش قدس آنلاین، گادی آیزنکوت در نشستی با کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) این رژیم اعلام کرد: توقف حمله به رفح برای رسیدن به توافق درباره تبادل اسرا، درست ترین کار ممکن است.

وی با اشاره به توقف جنگ در اواخر ماه نوامبر گذشته (آذر) و تبادل اسرا که به آزادی ۱۰۵ اسیر صهیونیست منجر شد، گفت: توقف جنگ در غزه برای تحقق آتش بس و تبادل اسرا ضروری است.

این مقام صهیونیست با بیان اینکه مقاومت فلسطین در حال بازیابی قدرت خود در نوار غزه است، افزود: توافق با حماس اکنون یک ضرورت راهبردی است.

آیزنکوت با اشاره به ناتوانی ارتش اشغالگر در تامین امنیت نیروهای خود در نوار غزه، افزود: ارتش دستاوردهایی داشته اما پیروزی کامل بر حماس حاصل نشده است.

وی، تداوم جنگ در غزه را بی‌توجهی به سرنوشت اسرای صهیونیست ارزیابی کرد و گفت: در شورای جنگ درباره لزوم توافق با حماس درباره تبادل اسرا اجماع وجود دارد.

آیزنکوت از کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد که برخی اعضای این کابینه به اندازه کافی درباره سرنوشت اسرا مسئولیت پذیر نیستند.

با گذشت حدود هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.