تحولات منطقه

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات غیرمجاز دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، تأکید کرد: تبلیغات دارویی در فضای مجازی ممنوع است و ملاک مصرف دارو و مکمل، باید نسخه پزشک باشد.

تبلیغ دارو در فضای مجازی ممنوع است/ دارو کالای تجاری نیست
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محمد هاشمی با بیان اینکه استفاده از افراد مشهور، کادر درمان یا هنرمندان برای جلب اعتماد عمومی در تبلیغ داروها، شگردی قدیمی و غیرقابل اعتماد است، اظهار کرد: دارو کالای تجاری نیست و نباید از آن برای منافع اقتصادی بهره‌برداری شود.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات غیرمجاز دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، تأکید کرد: تبلیغات دارویی در فضای مجازی ممنوع است و ملاک مصرف دارو و مکمل، باید نسخه پزشک باشد.

وی افزود: بر اساس مصوبات سازمان جهانی بهداشت، تبلیغ عمومی فرآورده‌های دارویی به‌طور کلی ممنوع است و مردم باید صرفاً بر اساس نسخه پزشک و تأییدیه سازمان غذا و دارو اقدام به مصرف دارو کنند.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به قاچاق بودن بخش عمده‌ای از این داروها گفت: اغلب این فرآورده‌ها بدون مجوز رسمی‌اند، به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و در بسیاری موارد تقلبی و خطرناک هستند.

وی تأکید کرد: جامعه پزشکی، داروسازان و نظام پزشکی کشور، تبلیغات دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای را کاملاً مردود می‌دانند و مردم باید بدانند که این تبلیغات از اساس اعتبار ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha