سید محمد بطحایی در این نشست تخصصی با تأکید بر اهمیت همکاری هوشمندانه همه ذینفعان در حمایت از برنامههای تحولآفرین آموزش و پرورش، گفت: پایداری تحول آموزشی زمانی محقق میشود که همه ذینفعان، از معلمان و مدیران تا خانوادهها و نهادهای محلی، در مسیر تقویت توانمندی معلمان، پاسخگویی به نیازهای واقعی مدارس و برنامهریزی هدفمند برای توسعه مهارتها همراه و هم مسیر باشند؛ این رویکرد به نتایج ملموس، مثبت و پایدار منجر خواهد شد.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با تأکید بر فراهمسازی ابزارهای لازم برای تقویت همکاری میان مدرسه و خانه تأکید کرد: موضوع مصونسازی و آمادگی در برابر آسیبها در مدارس و بین دانشآموزان نیازمند تعامل سازنده بین خانواده و مدرسه است.
معاون وزیر کشور با بیان نتایج آخرین پیمایش سرمایه اجتماعی، افزود: شناسایی دقیق آسیبها، آموزش هدفمند والدین و ارتقای مهارتهای پیشگیری در مدارس باید در اولویت نظام مدیریت مدارس قرار بگیرد.
بطحائی با اشاره به اینکه وجود آسیب اجتماعی به ویژه آسیبهای نوپدید دغدغه مشترک دولتهاست و مختص به یک یا چند کشور نیست، تصریح کرد: آسیبشناسی، علتیایی و مداخله علمی در کنار همکاری همه جانبه دستگاهها با آموزش و پرورش، شرط اصلی مدیریت و کاهش آسیبهای اجتماعی در محیطهای آموزشی است.
وی با اشاره به افزایش آسیبهای نوپدید در جهان، گفت: کشورهایی که سالها خانواده را نادیده گرفتند، اکنون بهطور جدی برای تحکیم بنیان خانواده و تقویت نقش مادر و پدر برنامهریزی میکنند.
معاون وزیر کشور با انتقاد از واگذاری مسئولیتهای تربیتی خانواده به مدرسه اظهار کرد: آموزش و پرورش امروز بار خانواده را هم به دوش میکشد، درحالیکه خانواده تا حد زیادی سهم خود را رها کرده است؛ باید در این خصوص تلاش کرد محیط خانواده به کمک آموزش و پرورش بیاید.
بر اساس گزارش مرکز اطلاعرسانی وزارت کشور، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه باید برنامهریزیها و طرحها در حوزه مصونسازی دانشآموزان در برابر آسیبها، بر اساس نیاز واقعی مدرسه و مناطق آموزش و پرورش باشد، گفت: با حمایتهای خوبی که از طرح نماد شده است، باید شاهد اثربخشی، مصونسازی، آگاهیبخشی و کاهش آسیبها در مدارس باشیم.



نظر شما