تحولات منطقه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: گروه‌های مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب سالانه به ۲۰۰ هزار دانش آموز مشهدی به صورت مستقیم آموزش‌های مدیریت مصرف آب ارائه می‌کنند.

ارائه آموزش‌های مدیریت مصرف آب به ۲۰۰ هزار دانش آموز مشهدی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حسین اسماعیلیان عصر پنجشنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، با اشاره به تعامل گسترده و سازنده آبفای مشهد و آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: گروه‌های مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب سالانه به ۲۰۰ هزار دانش آموز مشهدی به صورت مستقیم آموزش‌های مدیریت مصرف آب ارائه می‌کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد ضمن تشریح وضعیت بحرانی آب مشهد و ذخیره‌ی ۲ درصدی سدهای تأمین کننده آب مشهد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های گذر از شرایط بحرانی آب، فرهنگسازی و ارائه آموزش‌های لازم پیرامون مدیریت مصرف در جامعه و بویژه در بین کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: بر این اساس طرح همیاران آب ویژه دانش آموزان و فرهنگیان در قالب تفاهمنامه ای بین آبفای مشهد و اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی، از سال ۱۴۰۱ تاکنون منعقد و در حال انجام است که طی آن به صورت مستقیم بالغ بر ۵۶ هزار دانش آموز و ۸ هزار دبیر تحت آموزش‌های مدیریت مصرف بر بستر سامانه سونرژی قرار گرفته اند.

اسماعیلیان با بیان اینکه این طرح قابلیت پیاده سازی در سطح کشور را دارد، تصریح کرد: امکان تعامل دو طرفه و سازنده دانش آموز و دبیر در سامانه مذکور، موجب تأثیرگذاری بالا و سریع آموزش‌های ارائه شده می‌شود و در صورت اجرای این طرح در سطح کشور، پیش بینی می‌شود بازخورد مثبت و مؤثری صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد همچنین به برگزاری کارگاه‌های حضوری مدیریت مصرف آب برای سایر فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از معاونین و مربیان پرورشی و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مراقبین سلامت مدارس و نیز ۴۰۰ نفر از سرایداران و خدمتگزاران مدارس تحت آموزش‌های مدیریت مصرف قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha