حسین زوارزاده-قدس آنلاین: مسئول برگزاری نمازهای خیابانی ظهر عاشورا مشهد گفت: همانند سالیان گذشته قدیمی‌ترین مجموعه فرهنگی شهر مشهد اقدام به برگزاری نمازهای خیابانی ظهر و عصر عاشورا و تاسوعا در محل چهارراه شهدا مشهد می‌کند.

برگزاری نمازهای خیابانی ظهر و عصر عاشورا در چهارراه شهدا مشهد
مهدی رجب پور در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این مکان به دلیل نزدیکی به حرم مطهر و سیل جمعیت عاشقان حسنی برای اقامه نماز انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: نماز ظهر تاسوعا توسط امرالله سبحانی‌نیا، دبیر ستاد اقامه نماز استان و و نماز ظهر عاشورا توسط حجه‌الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) اقامه می‌شود.
رجب‌پور گفت: این برنامه برای بیست و پنجمین سال متوالی از سوی کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) مشهد برگزار می‌شود.
وی بر اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا و تاسوعا در میان مردم تأکید کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به هنگام اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا و تاسوعا بعضی از افراد نه تنها به جمع نمازگزاران نمی‌پیوندند بلکه به سینه‌زنی و عزاداری مشغول هستند در حالی که امام حسین (ع) در آن اوضاع وخیم میدان نبرد را ترک کرد و نماز ظهر و عصر را اقامه کرد.
رجب پور همچنین از برگزاری مراسم شهادت امام حسین (ع) همزمان با شب‌های تاسوعا و عاشورا در مسجد جوادلائمه در میدان شهدا، امام خمینی3 خبرداد.
وی در پایان از تمام عاشقان حسنی برای حضور در نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا و تاسوعا در محل چهارراه شهدا دعوت به عمل آورد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.