جلیل فخرایی: همزمان با ایام پربرکت دهه کرامت و با حضور استاد غلامحسین امیرخانی اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی در مشهد برگزار شد.<BR>

 رونمایی از تمبر دوازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم علیپور، رئیس انجمن خوشنویسان مشهد پس از شرح مختصات این جشنواره به بیان پاره‌ای از مسایل موجود در آن پرداخت.
پس از وی مجید نوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد به بیان توجه خاص این وزارتخانه به امور هنری، بویژه امر خوشنویسی اشاره کرد.
در این مراسم سیدسعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم طی سخنانی به گستره جشنواره رضوی در 200 نقطه در سراسر جهان اشاره کرد.
سپس با حضور استاد امیرخانی و طی مراسمی نمادین از 600 تابلو نصب شده در 28 پل- گالری مشهد رونمایی شد.
سرابی به ذکر ارتقای کیفی این جشنواره نسبت به جشنواره‌های قبل پرداخت و نظارت استادان ممتاز خوشنویسی بر آثار عرضه شده را از دیگر ویژگی‌های برتری این جشنواره دانست.
پس از آن پیام وزیر ارشاد توسط مدیرکل ارشاد خراسان رضوی قرائت شد.
رونمایی از تمبر ویژه دوازدهمین جشنواره خوشنویسی و اولین قرآن تمام طلا به خط علیرضا بهدانی خوشنویس مشهدی که این قرآن پنجاهمین قرآن خوشنویسی شده توسط وی است، توسط استاد امیرخانی از نکات ویژه این جشنواره بود.
در این مراسم استاد غلامحسین امیرخانی طی سخنانی به روحیه هنر تشیع اشاره کرد و گفت: همه ما به عنوان ایرانی افتخار داریم که شیعه اهل بیت(ع) هستیم و از این بابت نیز برکات زیادی نصیب ما شده است.
وی گفت: شاید اصلی ترین پیام و هدف ما از تقرب به مقام معنوی اهل بیت(ع) عبور از ظاهر به باطن معنویات است.
وی اظهارداشت: رجوع از ظاهر به باطن، اساس هدف پیام هنر شیعی و علوی است و ما به آن نقطه باید برسیم و به آن بخش متعالی از وجودمان دست یابیم که به بهشت وجود دست پیدا کنیم.
استاد امیرخانی در ادامه بیان داشت: هنرمند محتاج معروفیت و محبوبیت است و پس از کسب تجربه و تکنیک از قسمت ظاهر می‌بایست عبور کند و مهمترین نقطه اوج در هنر ایجاد جهان بینی و چشم بینا و بصیرت درونی است.
وی افزود: از این گذار بهترین مکتب سلوک روش و مشی مقامات هنری است و در این راه هنرمند باید نوعی پرده یابی و عبور از مرزها و پرده‌ها و بررسی مقامات سلوک را هم داشته باشد که این نگاه دل آدمی را به نور روشن می‌کند و فضای اندیشه ناب و بینش اصیل را پس از عبور از ظاهر و وصول به باطن به آدمی عطا می‌کند و جلوه‌های حقیقی حیات را به ما می‌نمایاند.
استاد امیرخانی در پایان خواستار تعمیم این جشنواره به تمام استانها به صورت مجزا شد.
این خبر حاکی است، در ادامه این مراسم، پس از قرائت بیانیه هیأت داوران، اسامی برگزیدگان در هر رشته به ترتیب مقام قرائت شد.
در بخش نستعلیق: داوران: استاد غلامحسین امیرخانی، احمد قائم مقامی و علی شیرازی
برندگان: رتبه نخست مجتبی شریفی، رتبه دوم مصطفی عابدینی و رتبه سوم؛ کیارش یعقوبی، رتبه چهارم؛ صفر گالشی، رتبه پنجم: سیدپیمان سادات نژاد و تیما الیکاعی
تقدیر شدگان: علی خبری، هادی دربان حسینی، محمدرضا صفائیان، ناصر صادقی و احمد احمدی
در بخش خط شکسته نستعلیق: شش نفر برگزیده بدون رتبه

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.