نخست وزیر اوکراین معتقد است تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه است، این کشور شانس بسیار اندکی برای بازپس گرفتن منطقه کریمه خواهد داشت.

یاتسنیوک: اوکراین شانسی برای بازپس گرفتن کریمه ندارد
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین در سخنرانی شب گذشته خود در شورای روابط بین الملل در نیویورک اعلام کرد، تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه باشد، این کشور شانس بسیار اندکی برای بازپس گرفتن منطقه کریمه خواهد داشت.
 
وی گفت: «هرگز نباید حریف خود را دستکم گرفت. بنابراین تا زمانی که پوتین قدرت در روسیه را در دست دارد، برای اوکراین بسیار مشکل خواهد بود که کنترل خود بر شبه جزیره کریمه را دوباره بدست آورد.»
 
یاتسنیوک در بخش دیگری از سخنانش اعتراف کرد که اوکراین به این زودی نخواهد توانست به عضویت پیمان ناتو درآید.
 
وی یادآور شد: «ما این مسئله را به خوبی درک می‌کنیم که اوکراین به این زودی نمی‌تواند عضو ناتو شود، ولی من همیشه در چنین مواردی به انجیل مراجعه می‌کنم که گفته است: شما بخواهید و بالاخره بدست خواهید آورد.»
 
نخست وزیر اوکراین در اوایل ماه سپتامبر (شهریور ماه) پیش نویس قانونی را در خصوص لغو وضعیت بی طرفی این کشور و آغاز خط مشی پیوستن به پیمان ناتو را به پارلمان اوکراین ارائه داد.
 
ضمن اینکه «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین  بعد از سفر به آمریکا اعلام کرد که «باراک اوباما» به وی وعده داده که اوکراین وضعیت «شریک خارج از چارچوب ناتو برای ایالات متحده» را بدست آورد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.