قدس آنلاین: مشاور رئیس جمهور گفت: آذربایجان ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی در ایران و منطقه را دارد که نیازمند عزم مدیران است.

آذربایجان می تواند به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، سید رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد، ابراز داشت: هر روز برای مصارف آب و نان و سوخت، هزاران ساعت برنامه تنظیم و بحث و جدل می شود اما در حوزه کتاب کمتر سخنی به میان می آید.

وی تاکید کرد: بدون توجه به عرصه کتاب و کتابخوانی و مصرف فرهنگی ارتقای فرهنگی در کشور صورت نمی گیرد.

صالحی امیری ادامه داد: کتاب تعالی بخش روح و جان انسان است، باید در کنار همه مصرف های مادی مصرف فرهنگی داشته باشیم تا تعالی روحی پیدا کنیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه زیست فرهنگی در جامعه پیشرفته دارای اهمیت است، عنوان کرد: آمارهای تکان دهنده طلاق و اعتیاد و خشونت در مجموعه کشور بیانگر یک مساله جدی است و آن این است که ما از زیست فرهنگی فاصله گرفته ایم چرا که زیست فرهنگی دل انسان ها را به هم نزدیک می کند.

مشاور رئیس جمهور گفت: یکی از مهم ترین نیازهای جامعه ما زیست فرهنگی است و این جز با مانوس شدن با کتاب میسر نمی شود.

وی با بیان اینکه توسعه بدون توسعه فرهگی بی معناست، اظهار داشت: هر توسعه ای که در متن آن توسعه فرهنگی نباشد ما را به ناکجاآّباد هدایت می کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به جایگاه آذربایجان ابراز داشت: آذربایجان برای تداوم فرهنگی خود نیاز به توسعه فرهنگی دارد، آذربایجان ظرفیت تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی در ایران و منطقه را دارد که نیازمند عزم مدیران است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.