به گزارش پرس تی‌وی، معاون نخست وزیر «جمهوری خودخوانده‌ی خلق دونتسک» گفته است امریکا نبرد علیه حامیان روسیه را در شرق اوکراین رهبری می‌کند.

  امریکا ناآرامی‌ها در شرق اوکراین را رهبری می‌کند

 آندری پورگین، در مصاحبه اختصاصی با شبکه پرس تی‌وی گفت عملیات ارتش اوکراین در مناطق شرقی این کشور به طور مستقیم از سوی امریکا کنترل می‌شود.

وی افزود حتی نیروهای اوکراین در عملیات خود از همان روش‌های جنگی استفاده می‌کنند که امریکا در عراق استفاده کرد.

به گفته پورگین این روش‌ها باعث ویرانی زیرساخت‌های شهرهای معترضان حامی روسیه است.

معاون نخست وزیر جمهوری خودخوانده‌ی خلق دونتسک همچنین افزود مزدوران امریکایی در شهر کراسنوارمیسکِ اوکراین دیده شده‌اند.

پورگین خاطر نشان کرد ارتش اوکراین به معترضان حامی روسیه و غیرنظامیان اسیر شده شلیک می‌کند و در برخی موارد اجساد این افراد در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌شود، همانند اتفاقی که در روستای کرینیچن رخ داد و در آن چهار غیرنظامی در حالی که دست‌ها و پاهایشان بسته شده بود از پشت سر هدف گلوله قرار گرفتند.

کی‌یف و معترضان حامی روسیه اوایل سپتامبر با هدف پایان دادن به درگیری‌های شدید در استان‌های شرقی اوکراین توافقنامه آتش‌بس امضا کردند، با این وجود درگیری‌ها بی‌آنکه کاهش یابد همچنان ادامه داشته است.

مناطق عمدتا روس‌زبان اوکراین در شرق این کشور از زمان آغاز عملیات نظامی دولت کی‌یف در اواسط ماه آوریل صحنه درگیری‌های خونین بین معترضان حامی روسیه و ارتش کی‌یف بود‌ه‌اند.

خشونت‌های اوکراین طی ماه می و پس از آن تشدید شد که دو منطقه دونتسک و لوهانسک یک همه‌پرسی محلی برگزار کردند که در آن ساکنان این مناطق با اکثریت آرا به جدایی از اوکراین رای دادند.

به گزارش سازمان ملل در ناآرامی‌های شرق اوکراین تا کنون بیش از ۳۵۰۰ نفر کشته شده‌اند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.