مهناز خجسته نیا قدس ویژه خراسان - معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد از تجهیز 2 هزار و 500 دستگاه تاکسی به سامانه «من کارت» تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: در فاز دوم این طرح تاکسی ها به سامانه کارتخوان مجهز می شوند.

 انحراف بودجه اتوبوسرانی مشهد مایه تأسف است!

مهدی برادران که در نشست ارایه گزارش عملکرد یک ساله این معاونت شهرداری مشهد سخن می گفت، اظهار امیدواری کرد هر دو فاز این طرح تا پایان سال جاری اتمام و پس از آزمایش مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین به صدور «کارت دیجیتالی هویت شهروندی» اشاره کرد و اظهار داشت: این کارت نیز برای استفاده از همه خدمات قابل ارایه در شهر از طریق ثبت درخواست در سامانه «من میل» صادر خواهد شد.

وی هزینه دریافت این کارت را 7 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ در مقایسه با قیمت 5 هزار تومانی من کارت، رقم قابل ملاحظه ای نیست.

* 90 هزار پروژه برای مشهد 1404

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد در ادامه از تعریف 90 هزار میلیارد تومان پروژه برای کلانشهرمشهد تا سال 1404 خبر داد و گفت: این در حالی است که متأسفانه مشکل منابع مالی داریم.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد پولدار نیست، اما خوش حساب است، افزود: همیشه این نگرانی وجود دارد که شرمنده پیمانکاران و مردم نشویم.

این مقام مسؤول با اشاره به تسویه حساب بهنگام شهرداری با پیمانکاران پروژه ها اظهار داشت: این اقدام موجب 120 میلیارد تومان صرفه جویی در اجرای پروژه ها شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام قراردادهای اجرای پروژه در شهرداری مشهد زیر قیمت فهرست بهای دولت بسته می شود، گفت: انعقاد قرارداد با شرایط بالای فهرست بها در شهرداری مجاز نیست.

* انتقاد از طرح نمایندگان مجلس در انتخاب مردمی شهردار

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد در ارتباط با قانون مدیریت شهری نیز به نشست معاونان برنامه ریزی شهرداری‌های کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما 5/2 سال کار کارشناسی در این حوزه انجام دادیم، در حالی که طرح نمایندگان مجلس طرحی دست نویس بود.

وی با بیان اینکه در طرح نمایندگان مجلس، شمار اعضای شورای شهر باید به تعداد سابق بازگردد و فرمانداران در شهرها، استانداران در مراکز استانها و هیأت دولت در تهران سه گزینه را برای شهرداری مشخص کنند، افزود: معتقدیم این طرح نظام شورایی و مشارکت مردمی را زیر سوال می برد.

وی در این نشست به قیمت تمام شده برخی خدمات اشاره کرد و گفت: در ارتباط با پرداخت هزینه کفن و دفن 500 میت بی‌صاحب در سال، در موضوع نقاشی‌های دیواری با پیش بینی 47 هزار متر به طور متوسط متری 15 هزار و 117 تومان و 30 روز آماده باش برف روبی و رفع آب گرفتگی به ازای هر روز 213 میلیون تومان هزینه می کنیم.

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد در ادامه از افزایش اعتماد شهروندان در واریز مطالبات شهرداری از طریق درگاه‌های الکترونیک خبر داد و گفت: در سال گذشته از کل بودجه نقدی شهرداری مشهد 540 میلیارد تومان و تاکنون 307 میلیارد تومان پرداخت الکترونیکی از سوی شهروندان انجام شده که پیش بینی می شود این رقم به 800 میلیارد تومان برسد.

برادران همچنین به صدور بخشنامه بودجه سال 94 شهرداری اشاره و پیش بینی کرد این بودجه در اول بهمن ماه سال جاری تقدیم شورای اسلامی شهر مشهد شود.

* در حاشیه

- معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص ارایه تفریغ بودجه سال 92 سازمان اتوبوسرانی با وجود مسایل جنجالی در ردیف اعتبارات آموزشی و قرارداد شرکت اتیک گفت: انحراف بودجه این سازمان مایه تأسف است، زیرا به دور از نظارتهای انجام شده چنین مسایلی به وجود آمده است.

به گفته وی در حسابرسی بودجه 92 سازمان اتوبوسرانی بندهای زیادی تذکر داده شده که امیدواریم تکرار نشود.

- برادران که بتازگی به عنوان ریاست هیأت فوتبال استان نیز انتخاب شده در پاسخ به انتقاد یکی از سایتهای محلی اظهار داشت: مهم نگاه مدیریت علمی و نوین به موضوع است، چون در مجموعه شهرداری و فوتبال فقط همکاران من زحمات زیادی می کشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.