وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد که دولت کی یف انتظار دارد ارسال گاز روسیه به اوکراین بدنبال انتقال یک پیش پرداخت 378 میلیون دلاری به شرکت گازپروم از روزدوشنبه از سرگرفته شود.

وزیر انرژی اوکراین از دریافت قریب الوقوع گاز ازروسیه خبر داد
به گزارش  ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ازکی یف، روسیه ارسال گاز به اوکراین را در اواسط ماه ژوئن بدلیل اختلاف برسر قیمت ها وبدهی ها قطع کرد. این عرضه گاز درطول چانه زنی های دو کشور که با وجود زمینه وخامت روابط سیاسی بین آنها انجام شد همچنان درحالت تعلیق باقی ماند. کی یف مسکو را به مداخله در اوکراین ازطریق حمایت ازجدایی خواهان شرق این کشور متهم می کند درحالیکه روسیه این اتهام را به شدت رد می کند.

با نزدیک شدن سرمای فزاینده فصل زمستان، کی یف که بامشکل شدید مالی روبرو است خریدهای جدید گاز را تا حد ممکن به تاخیر انداخت وبه ذخایر به شدت ته کشیده اش برای رفع نیاز مصرف کنندگان تکیه کرد.

اما با برودت هوا و درراستای توافق امضا شده بین شرکت ' نفت وگاز' اوکراین باگازپروم روسیه درماه اکتبر، کی یف اواخرجمعه 378 میلیون دلار پیش پرداخت خود را بابت خرید یک میلیارد متر مکعب گاز در ماه دسامبر به شرکت بزرگ گاز روسیه انتقال داد.

براساس این توافق، گازپیش پرداخت شده قراربود ظرف 48ساعت پس ازپرداخت ارسال شود.

ولادیمیر دم چیشین وزیر انرژی اوکراین یکشنبه شب درکانال ' یک به اضافه یک ' تلویزیون اوکراین گفت :' ما مبلغی برای خرید یک میلیارد مترمکعب گاز پرداخته ایم. ازروزدوشنبه ما شروع به دریافت گاز خواهیم کرد. '

اوکراین یک جمهوری شوروی سابق، یکی ازبزرگترین مصرف کنندگان گاز روسیه است وسالانه حدود 30 میلیارد مترمکعب گاز ازاین کشور وارد می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.