قدس آنلاین،الف.زمینی؛ ادامه فضای ابهام و تردید در بورس و ریزش سنگین شاخص بورس تهران؛ ارزان شدن دوباره قیمت نفت و تجمع بیش از 100هزار نفر در نیویورک و واشنگتن در اعتراض به نژادپرستی؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "عقبگرد بورس به 14 ماه قبل" تا "وابستگی 90درصدی بودجه 94 به نفت"

سود سپرده؛ یک ماهه 22درصد!

بیش از هفت ماه از تفاهم بانک‌ها برای کاهش سود سپرده بانکی گذشت؛ اما با وجود تغییر نرخ‌ها در تابلوها و پشت شیشه‌ها باز هم می توان به راحتی بانک یا موسسه‌ای را برای سپرده گذاری پیدا کرد که حتی به اندازه سود یکساله به مشتری خود یکماهه و گاهی روز شمار سود می دهد.

در همین راستا در تیتر یک روزنامه "قدس" می خوانیم: "زور بانک مرکزی به «سودهای غیرقانونی» نمی رسد"

"ابرار اقتصادی" هم از روی کاغذ ماندن توصیه سیف خبر داد! این روزنامه نوشت: "اقدام جدید بانک ها در پرداخت سود سپرده؛ یک ماهه 22درصد!"

***

عقبگرد بورس به 14 ماه قبل

با ادامه فضای ابهام و تردید در بورس تهران، شاخص بورس در اولین روز معاملاتی هفته ریزش سنگینی را تجربه کرد و شاخص بورس به 70هزار رسید. در همین راستا روزنامه "امتیاز" در تیتر یک خود نوشت: "ریزش سنگین شاخص بورس تهران"

"کائنات" هم از "ریزش سنگین شاخص کل تالار شیشه ای" می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "بورس پایتخت همچنان در کما"

روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود از "5عامل نزول بورس" می نویسد. در این روزنامه و از قول کارشناسان می خوانیم: کاهش قیمت نفت، لایحه بودجه 94، تغییر رئیس بورس، مذاکرات هسته ای و شایعه تغییر سود بانکی از عوامل نزول بورس در 20 روز اخیر است.

گفتنی است طی 11 ماه 54میلیارد دلار از ارزش شرکت های بورسی تبخیر شده است! در همین زمینه روزنامه "تعادل" در تیتر یک خود نوشت: "عقبگرد بورس به 14 ماه قبل"

***

صدها هزار امریکایی علیه نژادپرستی

بیش از 100هزار نفر در نیویورک و واشنگتن تجمع کردند. در همین راستا روزنامه "حمایت" تیتر زد: "بزرگترین راهپیمایی اعتراضی علیه برده داری مدرن آمریکا"

روزنامه "جوان" هم نوشت: "صدها هزار امریکایی علیه نژادپرستی"

روزنامه "کیهان" از به بحران رسیدن نارضایتی مردم در آمریکا می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "فریاد معترضان: انقلاب تنها راه مقابله با نژادپرستی"

"رسالت" هم از موج بی سابقه اعتراض های ضد نژادپرستی در آمریکا می نویسد. این روزنامه با بیان مختل شدن فعالیت های مالی در نیویورک؛ تیتر می زند: "پتک محکم سیاهپوستان بر سر نظام سرمایه داری"

تیتر روزنامه "همشهری" در این خصوص نیز به این شرح است: "اعتراض آمریکایی ها به عدالت رنگی"

***

وابستگی بودجه 94 به نفت چند درصد است؟!/ نفت ترس ندارد

تیتر یک روزنامه "وطن امروز" به کاهش قیمت نفت اختصاص دارد. در حال حاضر نفت 57دلار شده است. این روزنامه با بیان اینکه "توطئه نفتی سعودی در سایه دیپلماسی خوشبین ایران فقط از ابتدای آذرماه تاکنون 700 میلیون دلار به کشور ضرر زده است" در تیر یک خود می نویسد: "دشت اول!"

روزنامه "هفت صبح" نیز این سئوال را از کارشناسان پرسیده است: "آیا باید نگران تاثیر سقوط قیمت نفت بر زندگی روزانه خود باشیم؟"؛ این روزنامه تیتر "نفت ترس ندارد" را برای این مطلب خود برگزیده است.

روزنامه "صاحب قلم" در تیتر یک خود خبر از ارزان شدن دوباره نفت داد. در همین راستا در تیتر یک روزنامه "شرق" از پیش بینی فشارکی –رئیس فکت گلوبال انرژی- می خوانیم: "نفت سال آینده 50تا 60 دلار"

روزنامه "راه مردم" گزارشی دارد از دستور کار تازه دولتمردان؛ در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "پایان دوران اداره اقتصاد ایران به صورت «بچه پولداری»"؛ این روزنامه همچنین می نویسد: "متوسط درصد وابستگی بودجه به نفت بیش از 50درصد است"

البته روزنامه "ابرار اقتصادی" نظر دیگری دارد؛ این روزنامه با بیان اینکه همه بخش های بودجه متاثر از فروش نفت است؛ در تیتر یک خود می نویسد: "وابستگی بودجه 94 به نفت 90درصد است نه 31درصد!"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    1 0
    واقعا جالبه هر کارشناسی یک نظریه میده! یکی میگه 31درصد یکی میگه 90درصد واقعا یکی نیست دقیق بگه چقدر بودجه 94مون به نفت وابستگی داره؟!