قدس آنلاین،الف.زمینی؛ گرونگانگیری نفسگیر در استرالیا و صحبت های رئیس جمهور در پنجاه و چهارمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "گروگانگیری شکلاتی" و "حمله به مسکن مهر" تا "تورم تک رقمی"

گروگانگیری شکلاتی

شیخ هارون دیروز یکی از دلهره آورترین روزهای سیدنی، شهر آرام و مرفه کشور استرالیا را رقم زد. این گرونگانگیری 15ساعته و نفسگیر در استرالیا با کشته شدن عامل حادثه و هوادار داعش پایان یافت. در همین راستا روزنامه "قدس" از بازی جدید رسانه های غربی می نویسد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "همه تناقض های سناریوی مضحک گروگانگیری"

روزنامه "جوان" هم با بیان اینکه "تروریسم دامن متحدین آمریکا را گرفت"، در تیتر خود نوشت: "شوک 16 ساعته تکفیری ها به سیدنی"

تیتر دیگر روزنامه ها نیز در این خصوص به این شرح است:

ایران: "پایان طوفان وحشت در کافه سیدنی"

هفت صبح: "آشوب پناهنده ایرانی"

آسیا: "گروگانگیری خونین یک ایرانی در استرالیا"

همشهری: "پایان 16ساعت گروگانگیری سیدنی"

مردم سالاری: "گروگانگیری شکلاتی در قلب سیدنی"

کائنات: "گروگان گیری در سیدنی استرالیا با پرچم سیاه"

***

تورم تک رقمی یا بالای 20درصد؟!

پنجاه و چهارمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ روزنامه "قدس" از قول "رئیس جمهور" در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "بانکها به جای تاسیس شعبه های مجلل به تولید کمک کنند"

رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرده است که کاهش نرخ بهره بایستی متناسب با تورم صورت گیرد. روزنامه "جهان صنعت" در همین رابطه از قول روحانی در تیتر خود نوشت: "اعتقادی به اقدامات دستوری ندارم"

جالب است بدانید در حالیکه روزنامه های "کائنات" و "عصررسانه" از قول رئیس جمهور نوشتند: "نرخ تورم باید تک رقمی شود"؛ روزنامه "ابرار اقتصادی" از پیش بینی یک اقتصاددان و تورم بالای 20درصد در سال 94 نوشت.

عبدالرضا امیرتاش معتقد است تورمی که برای سال آینده پیش بینی می کنند واقعی نیست و با توجه به اینکه نان گران شد و ممکن است در آینده نیز برخی اقلام دیگر گران شود، تورم بالای 20درصد خواهد بود.

دیگر روزنامه ها نیز بخش هایی از صحبت های روحانی را در تیترهای خود استفاده کردند:

کیهان: "مهم ترین مسئولیت بانک مرکزی کنترل تورم است"

شرق: "بانکها بنگاهداری را کنار بگذارند"

اسرار: "اسرار مالی مردم نزد بانکها نباید افشا شود"

روژان: "بانکها باید خود را برای شرایط پس از تحریم آماده کنند"

***

حمله به مسکن مهر

در تیتر یک روزنامه "وطن امروز" می خوانیم: "حمله به مسکن مهر"؛ این روزنامه می نویسد: "با اظهارات شدیداللحن روز گذشته رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، آیا پروژه های مسکن مهر متوقف می شود؟"

روزنامه "سیاست روز" نیز از قول روحانی در جمع مدیران بانکها؛ می نویسد: "تورم 40درصدی نتیجه مسکن مهر بود"

مردم سالاری هم قول رئیس جمهور نوشت: " 45هزار میلیارد تومان اسکناس برای مسکن مهر چاپ کردند"؛ روزنامه "آفتاب یزد" هم تیتری اینچنینی داشت: "هر چه پول در تاریخ ایران چاپ شده بود دولت قبل چهل و چند درصد کل آن پول را برای مسکن مهر چاپ کرد"

پیش از این نیز برخی از مسئولان از مسکن مهر انتقاداتی داشتند؛ از جمله "علی لاریجانی" در شهریورماه امسال گفته بود: "اجرای طرح مسکن مهر حجم زیادی از فشارها را به دولت آورد اما چون مردم درگیر این پروژه شدند از این رو از طریق بانک ها اقداماتی در حال انجام است تا پروژه به اتمام برسد."

عباس آخوندنی –وزیر راه و شهرسازی- هم در شهریورماه امسال گفت: "قیمت زمین با اجرای طرح مسکن مهر ۹ برابر و قیمت مسکن ۶ برابر شد، از این‌رو لازم است این طرح اصلاح شود."

محمد رضا باهنر نیز در اردیبهشت ماه سال گذشته انتقاداتی نسبت به مسکن مهر مطرح کرده بود. وی گفته بود: "احداث این مسکن‌ها در کشور موجب شده تا بانک مسکن 40 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار شود و تحقق این مهم یکی از علت‌های ایجاد تورم در کشور بوده است."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.